اخبار گردشگری

اجرای ۳۵ طرح گردشگری اشتغالزا با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در آذربایجان غربی

جلبل جباری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تکاب اظهار کرد: این طرح ها از ۳۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و با بهره برداری از آنها بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و پایدار مشغول به کار می شوند.
وی با بیان اینکه مهمترین طرح های گردشگری آذربایجان غربی در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، ماکو و تکاب در حال اجراست، اظهار کرد: این طرح های گردشگری در زمینه ساخت هتل های ۴ و ۵ ستاره، مجتمع های گردشگری، مراکز رفاهی و تفریحی و اماکن گردشگری بین راهی اجرا می شود.
جباری بیان کرد: در تکاب سه طرح گردشگری در حال اجرا بوده که عملیات اجرایی هتل ۳ ستاره این شهرستان تکمیل شده است و دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح اشتغال فراگیر و حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، گفت: سهم حوزه گردشگری آذربایجان غربی در طرح اشتغال فراگیر موضوع اعتبارات صندوق توسعه ملی ۷۲۰ میلیارد ریال است که ۱۵ درصد سهم آذربایجان غربی را شامل می شود.
جباری اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برای استفاده بهینه از این اعتبارات اشتغال زا، نسبت به آماده سازی طرح های مطلوب و شناسایی سرمایه گذاران اقدام کرده است.
وی با اشاره به لزوم توجه جدی به صنعت بوم گردی در استان ادامه داد: ۴۹ روستای آذربایجان غربی در ۱۷ شهرستان به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شده که در اولویت واگذاری مجوز اقامتگاه های بوم گردی است.
وی بیان کرد: تاکنون ۹۰ متقاضی برای ساخت اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری آذربایجان غربی درخواست صدور مجوز فعالیت داده اند که برای ۷۲ نفر از آنان موافقت اولیه صادر شده است.
وی افزود: برای اجرای طرح های اقامتگاه های بوم گردی در استان چهار مورد پروانه بهره برداری صادر شده است.
وی گفت: در تکاب نیز سه روستای ‘نصرت آباد’، ‘قینرجه’ و ‘بدرلو’ به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شده که ۶ طرح اقامتگاه های بوم گردی در آنها اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، روستاهای هدف گردشگری به محدوده های جغرافیایی گفته می شود که یک یا چند یا مجموعه ای از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی در آنها وجود دارد که انگیزه ای برای سفر و اقامت گردشگران هستند.
شناسایی روستاهای هدف گردشگری و اجرای طرح های بوم گردی می تواند باعث افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور و بهره مندی اقتصادی ساکنان روستاها شود.
آذربایجان غربی دارای یکهزار و ۵۷۵ اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی است و ۹۱ مرکز اقامتی و گردشگری در مناطق مختلف این استان فعالیت می کنند.
مجموعه تخت سلیمان و قره کلیسا ۲ اثر جهانی موجود در آذربایجان غربی است که در فهرست آثار سازمان یونسکو ثبت شده است.
۷۵۱۴/۳۰۹۳/۳۰۷۲
**خبرنگار: امیر خالق نژاد ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


سرمایه گذاری


آذربایجان غربی