اخبار گردشگری

رونق گردشگری چرخ اشتغال و تولید در بیجار را به حرکت در می آورد

بهرام نصراللهی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بسیاری از ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و حتی صنایع دستی بومی این منطقه با قدمتی حدود هشت هزار سال مغفول مانده و می توان این ظرفیت ها را احیا کرد.
وی افزود: در نظر است با برگزاری کنگره ها و همایش هایی از جمله همایش گروس شناسی فرصت های فراموش شده این دیار در حوزه گردشگری را به جامعه معرفی کنیم.
نصرالهی زاده تاکید کرد: می توان در این عرصه با معرفی شخصیت تاریخی و فاخری همچون امیرنظام گروسی توجه سایر هموطنان را به این منطقه جلب کرد ضمن اینکه پیشینه و تاریخ غنی دیار گروس، راه انداری یک بنیاد گروس شناسی را در شهرستان بیجار ضروری کرده است.
وی یادآور شد: در حوزه های فرهنگ شناسی گروس بسیار کم کار شده و نباید بیشتر از این فرصت سوزی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اضافه کرد: باید در بیجار، مراکز و محافل متعدد فرهنگی برای هنرمندان و رشته های مختلف وجود داشته باشد تا با برگزاری جلسات، هنرمندان هر رشته، مکانی مستقل و پویا برای تبادل تجربه، جذب و شکوفایی استعدادهای ناب جوانان داشته باشند.
نصرالهی زاده با اشاره به برنامه های در دست اجرای کلان کشور در راستای رونق اقتصادی گفت: در کنار صنایع سنگین، مشاغل خُرد و کوچک نیز بطور جدی مورد توجه قرار گرفته و اهمیت زیادی پیدا کرده است.
وی یادآور شد: اکنون اکثر برنامه ریزان بدنبال توسعه و ایجاد اشتغال در صنایع ریز و جزیی مختص و بومی یک منطقه هستند چون معتقدند، این برنامه ها موجب فعال شدن استعدادهای مغفول مانده در جوامع کوچک می شود و باعث می شود، بعنوان یک برند کشوری و حتی جهانی خودنمایی کند.
وی به صنعت فرش بیجار که بعنوان فرش آهنین شهرت جهانی دارد اشاره کرد و ادامه داد: فرش در این دیار از سالیان متمادی دارای قدمت تاریخی، جایگاه اجتماعی، شهرت جهانی مطرح بوده است.
**ضرورت راه اندازی شهرک تخصصی فرش در بیجار
نصرالهی زاده از وجود ظرفیت مناسب به منظور راه اندازی یک شهرک تخصصی فرش در این شهر هم سخن گفت و تاکید کرد: با توجه به توان و استعداد بالقوه مردم شهرستان بیجار، ایجاد شهرک تخصصی صنعتی فرش یک فرصت خوب است که آینده ای درخشان می توان برای آن پیش بینی کرد.
او به بحث زیر ساخت ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: موقعیت جغرافیایی بیجار که استان کردستان را به چند استان دیگر متصل می کند یک مزیت و ظرفیت قابل توجه ای است که در کنار آن می توان اشتغال و درآمدزایی را در داخل شهرستان و در مسیر تردد مسافران برای مردم ایجاد کرد.
نصرالهی زاده افزود: باید در بیجار و سایر شهرهای در مسیر تردد مسافرانی که به شهرهای مرزی می روند شرایطی ایجاد کرد که این مسافران یک روز را در این شهرها به منظور اسکان، استراحت، تفریح و تغذیه توقف کنند تا از همین ظرفیت، برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی این مناطق بتوان بهره لازم را برد.
شهرستان بیجار با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان واقع شده است از دیر زمان مهد صنعت فرش است که در صورت فراهم شدن فرصت های صادراتی می توان آینده ای درخشان برای این صنعت پیش بینی کرد.
خبرنگار: سید باقر سبحانی ** انتشار: مجید سلیمانی
۷۳۵۰/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


اشتغال و تولید