اخبار گردشگری

صادرات صنایع دستی در ۵ سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن نامور مطلق روز چهارشنبه در نشست مجمع ملی صنایع دستی کشور با اعضای فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در امارت کوشک افزود: باید الگوهای موفق جهانی صنایع دستی را در جغرافیای مناطق مختلف ایران توزیع کنیم.
وی ادامه داد: نیاز به ساختارسازی مجدد داریم و نیز نیاز داریم که شهرها و روستاهای کشور در شبکه سازی جهانی صنایع دستی قرار گیرند و از منافع آن بهره مند شوند.
نامور مطلق افزود: برای شبکه سازی و حضور پررنگ در نمایشگاه های جهانی به اعتبارات بیشتر نیز نیاز داریم.
معاون صنایع دستی کشور گفت: در بحث آموزش و تبلیغات و تقویم رویدادها هم نیازمند انجام اقدامات جدی هستیم و باید وضعیت صنایع دستی را بازخوانی کنیم.
نامور مطلق تاکید کرد: از چهار سال پیش تا کنون هیچ فرصتی را برای توسعه صنایع دستی از دست نداده ایم برای همین اکنون موفق شدیم شش شهر و یک روستای جهانی داشته باشیم که بیشترین تعداد ثبت برای یک کشور تا کنون بوده است.
وی ادامه داد: طرح شهر ملی و روستای جهانی صنایع دستی از پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران بود و ما با این نامگذاری بدنبال این هستیم که شهرها و روستاهای ما نقش بهتری را در صحنه جهانی بازی کنند.
نامور مطلق تصریح کرد: با تشکیل دبیرخانه صنایع دستی منطقه غرب آسیا در تهران و فراهم کردن ساختاری برای گزینش شهرها و روستاهای ملی و جهانی برای گرفتن امتیازات در عرصه جهانی فعال شدیم.
وی گفت: پس از ثبت های ملی شهرها و روستاهای کوچکتر مانند ملایر، تغییرات عمده ای در تولید و فروش داشته ایم، اما در شهرهای بزرگ مثل مشهد و اصفهان هنوز تغییرات جدی حس نکردیم که باید این امر با تدابیری محقق شود.
در بخش های دیگری از این نشست نمایندگان شهرهای جهانی به ارائه پیشنهادات خود پرداختند که پیوستن فرش به معاونت صنایع دستی، بحث بیمه فعالان و حذف ارزش افزوده از مهمترین مطالبات مطرح شده بود.
در پایان این نشست نمایندگان فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس طرح های خود را برای تحقق مطالبات مدیران و فعالان صنایع دستی عنوان کردند.
فراهنگ ** ۳۰۷۹ ** ۱۵۴۰ ** خبرنگار: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


نامور مطلق