اخبار گردشگری

فراخوان رالی گردشگری بین حرمهای مطهر امام رضا و امام حسین(ع)

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از یوسف بیدخوری گزارش داد: رالی حرم تا حرم اسفند آتی از ضلع شرقی بوستان وحدت در مجاورت حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد آغاز می شود.
وی این اقدام را پیرو نامه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر همکاری با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی عنوان و بیان کرد: مسیر رفت این رالی روز جمعه چهارم اسفند با حضور مقامات کشوری و استانی در مشهد آغاز و حداکثر روز دوشنبه هفتم اسفند در حرم امام حسین(ع) به پایان می رسد.
او افزود: ۵۰ دستگاه خودرو با حداکثر ۱۵۰ شرکت کننده در مسیرهای رفت و برگشت این رالی حضور دارند. در مسیر رفت مسافت هزار و ۹۴۱ کیلومتر و در مسیر برگشت هزار و ۲۵ کیلومتر طی می شود. شرکت کنندگان در این رالی از استانهای خراسان رضوی، سمنان، لرستان و ایلام عبور خواهند کرد.
جانشین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به پیش بینی لازم برای اقامت و پذیرایی از شرکت کنندگان این رالی در طول مسیر نیز اشاره و بیان کرد: بازدید از جای جای سرزمین ایران و آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم و سنتهای مردم از مهمترین اهداف رویداد فرهنگی ورزشی است.
وی ادامه داد: آزمایش اتومبیل در مراحل جاده ای برای ارتقای کیفیت توسط کارخانه های خودروساز، استقامت و پایداری رانندگان در طول مسابقه، جهتیابی، ردیابی و محاسبات دقیق به منظور رسیدن به موقع به مراکز کنترل و در نتیجه کمک به امر ترافیک، آموزش رانندگی صحیح و مطمئن، تعمیرات اتومبیل با حداقل امکانات و حداقل زمان در حین مسابقه، سرعت انتقال و تصمیم گیری به موقع برای جلوگیری از حوادث و تصادفات از دیگر اهداف برگزاری این رالی خانوادگی است.
بیدخوری به محدودیت در ثبت نام با توجه به استقبال عمومی از این طرح نیز اشاره و بیان کرد: متقاضیان برای ثبت نام در این رالی خانوادگی می توانند تا ۲۰ بهمن ماه به سایت www.taci.ir مراجعه کرده و یا با شماره های ۶۶۷۵۵۵۶۵ و۶۶۷۵۵۵۹۱ تماس بگیرند.
وی گفت: ارائه گواهینامه معتبر رانندگی داخلی، تایید صلاحیت فنی خودرو، داشتن بیمه شخص ثالث، گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار، روادید عراق و اسناد بین المللی نظیر پلاک ترانزیت، گواهینامه بین المللی، دفترچه مالکیت بین المللی و دفترچه کارنه دوپاساژه(عبور ترانزیتی خودرو) نیز برای شرکت کنندگان ضروری است.
او افزود: کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران با همکاری سازمان میراث فرهنگی و دیگر دستگاههای دولتی استانهای خراسان رضوی، سمنان، لرستان و ایلام این رالی خانوادگی را برگزار می کنند.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار: حسین کریم زاده
۷۴۹۶/۵۱۳۲/۱۸۵۸

انتهای پیام /*


ورزش


گردشگری


مسابقات رالی


حرم تا حرم