اخبار گردشگری

ذوب آهن صدرنشین و پارس‌جم در قعر جدول/ استقلال بالاتر از پرسپولیس

دور برگشت رقابت‌های فوتبال لیگ برتر درحالی وارد پنجمین هفته خود خواهد شد که تیم ذوب‌آهن برخلاف نیم فصل اول عملکرد قابل قبولی داشته و صدرنشین نیم فصل دوم است!

به  گزارش مهر؛چهار هفته از مرحله برگشت رقابت‌های لیگ برتر گذشته و در این مرحله از مسابقات ذوب آهن اصفهان بهترین نتایج را در بین همه تیم‌ها گرفته است. اگر بخواهیم یک جدول فرضی برای مرحله برگشت لیگ برتر داشته باشیم ذوب آهن با ۱۰  امتیاز از ۴ بازی در صدر این جدول قرار می‌گیرد و استقلال خوزستان با تنها ۳ امتیاز در رده آخر این جدول حضور دارد. این جدول فرضی نکات جالب دیگری هم دارد. از جمله این که در این جدول استقلال بالاتر از پرسپولیس قرار می‌گیرد و تیم قعرنشین سیاه جامگان در نیمه اول جدول حضور دارد.

 

* استقلال بالاتر از پرسپولیس

دو تیم استقلال و پرسپولیس در مرحله برگشت هر یک ۴ بازی انجام داده‌اند و هر کدام صاحب ۲ برد و ۲ مساوی شدند. استقلال در گل شماری در نیم فصل دوم شرایطی به مراتب بهتر از پرسپولیس دارد و به همین دلیل بعد از ذوب آهن در مکان دوم جدول قرار می‌گیرد. آبی‌ها در نیم فصل دوم ۸ گل زده و یک گل خورده دارند و تفاضل گل آنها مثبت ۷ است. در حالی که پرسپولیس با ۴ گل زه و یک گل خورده دارای تفاضل گل مثبت ۳ است.

 

* پارس جنوبی در انتهای جدول

پارس جنوبی جم که در جدول کلی این مسابقات در رده سوم قرار دارد، در نیم فصل دوم با ۳ مساوی و یک شکست و بدون پیروزی در رده پانزدهم جدول قرار دارد و تنها استقلال خوزستان پایین تر از این تیم قرار گرفته است.

 

 * تیم های پایین جدول، در میانه جدول

سه تیم سپیدرود، نفت و سیاه جامگان که در جدول حقیقی مسابقات در رده‌های انتهایی جدول قرار دارند، در این جدول فرضی جایگاه خوبی دارند. به خصوص سیاه جامگان انتهای جدولی که در این جدول با یک پیروزی، ۲ مساوی و یک شکست، با ۳ گل زده و ۲ گل خورده در رده هفتم قرار می‌گیرد. نفت تهران و سپدرود هم در این جدول با با شرایط کاملا مشابه یک پیروزی، یک مساوی و یک شکست، با ۴ گل زده و ۵ گل خورده و کسب ۴ امتیاز در رده‌های هشتم و نهم جدول جای دارند.

 

* استقلال بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع

تیم فوتبال استقلال که تا چندی پیش دارای ضعیف ترین خط حمله لیگ بود، در نیم فصل دوم با ۸ گل زده بهترین خط حمله را دارد. همچنین این تیم همراه با پرسپولیس با یک گل خورده بهترین خطوط دفاعی را در اختیار دارند.

 

* ضعیف ترین خطوط حمله و دفاع

ضعیف ترین خط حمله در نیم فصل دوم به طور مشترک به دو تیم پارس جنوبی و پدیده  با تنها ۲ گل زده تعلق می‌گیرد و ضعیف ترین خط دفاعی هم در دور برگشت با ۹ گل خورده به استقلال خوزستان تعلق دارد. بعد از استقلال خوزستان سایپا با ۷ گل خورده دومین خط دفاعی ضعیف در این مرحله را دارد.

 

* بیشترین و کمتری پیروزی

ذوب آهن با ۳ پیروزی از ۴ بازی صاحب بیشترین پیروزی در این مرحله از مسابقات است. در مقابل این تیم دو تیم پیکان و پارس جنوبی بدون پیروزی ضعیف ترین عملکرد را دارند.

 

* استقلال خوزستان بدون مساوی

استقلال خوزستان تنها تیمی است در نیم فصل دوم نتیجه مساوی ندارد. در مقابل استقلال خوزستان سه تیم پیکان، پارس جنوبی و فولاد با ۳ مساوی بیشترین مساوی را در این مرحله دارند.

 

ذوب آهن، استقلال، پرسپولیس و فولاد ۴ تیمی هستند که هنوز در مرحله برگشت شکستی تجربه نکرده‌اند. در مقابل آن استقلال خوزستان با ۳ باخت پر شکست ترین تیم مسابقات است.

 

جدول نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

 

۱- ذوب آهن ۱۰ امتیاز

۲- استقلال ۸ امتیاز/تفاضل؛ ۷

۳- پرسپولیس ۸ امتیاز/تفاضل ۳

۴- گسترش فولاد ۷ امتیاز

۵- فولاد ۶ امتیاز

۶- سپاهان ۵ امتیاز/تفاضل؛ ۳

۷- سیاه جامگان ۵ امتیاز/تفاضل؛ ۱

۸- سایپا ۵ امتیاز/ تفاضل؛ ۲-

۹- نفت تهران ۴ امتیاز/تفاضل؛ ۱-

۱۰- سپیدرود ۴ امتیاز/تفاضل؛ ۱-

۱۱- تراکتورسازی ۴ امتیاز/تفاضل؛ ۱-

۱۲- صنعت نفت ۴ امتیاز/تفاضل؛ ۲-

۱۳- پدیده ۴ امتیاز/تفاضل؛ ۳-

۱۴- پیکان ۳ امتیاز/تفاضل؛ ۱-

۱۵- پارس جنوبی ۳  امتیاز/تفاضل ۲-

۱۶- استقلال خوزستان ۳ امتیاز/تفاضل؛ ۶-