اخبار گردشگری

افزایش سفر ریلی اتباع خارجی به مشهد

محمدهادی ضیایی مهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۶۲ هزار و ۴۵۴ مسافر و زائر خارجی با قطارهای مسافری در مسیر مشهد مقدس جابه جا شده اند که بر این اساس ۳۱ هزار و ۷۷ مسافر به این شهر وارد و ۳۱ هزار و ۳۷۷ مسافر از این شهر خارج شده اند.
وی گفت: بیشتر این مسافران از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هندوستان، چین و مالزی بوده اند که به منظور زیارت بارگاه امام هشتم (ع) و یا دیگر مقاصد گردشگری از ناوگان ریلی کشورمان استفاده کرده اند.
مدیرکل راه آهن خراسان همچنین در خصوص قطارهای فصل زمستان یادآور شد:۵۰ درصد سفرهای ریلی کشور در این ایام از ۲۷ شهر و مرکز استان به مقصد خراسان رضوی و مشهد مقدس برنامه ‌ریزی شده و اختصاص یافته است.
ضیایی مهر گفت: در برنامه زمستان امسال قطار مسافری مشهد- همدان، قطار ویژه مشهد- کرج ۲ و قطار پنج ستاره مشهد – زنجان۲ علاوه بر قطارهای موجود در این مسیر راه اندازی خواهد شد.
در ۹ ماهه امسال شمار زائران و مسافران ورودی و خروجی به مشهد مقدس حدود ۹٫۵ میلیون نفر بوده است.
از مجموع ۱۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور هزار و ۵۰۰ کیلومتر معادل ۱۲ درصد در خراسان رضوی قرار دارد. این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۳۲۲۱/۵۱۳۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


راه آهن خراسان


اتباع خارجی


مشهد