اخبار گردشگری

همکاری های دوجانبه با آذربایجان غربی در زمینه تبادل گردشگر تقویت شود

‘محسن بیگ’ روز یکشنبه در جلسه ای مشترک با مدیران حوزه گردشگری آذربایجان غربی، افزود: تورلیدرها و آژانس های مسافرتی ۲ استان در پیوند و ارتباط دائم با یکدیگر باشند و سرمایه گذاران و متخصصین امر راه های افزایش همکاری را بررسی کنند.
وی با بیان اینکه از حضور در نمایشگاه ها و مناسبت های فرهنگی گردشگری در آذربایجان غربی استقبال می کنیم، اظهار کرد: یکی از راه کارهای آغاز همکاری دو جانبه، راه اندازی نمایشگاه ها و بازارچه های فروش صنایع دستی هنرمندان ایرانی در استان آغری است.
در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به وجود بیمارستان های مجهز و امکانات پزشکی مطلوب در این استان، گفت: توسعه گردشگری سلامت می تواند توسعه اقتصادی را به دنبال آورد.
جلیل جباری اظهار کرد: آمادگی داریم تا برای مسئولین دفاتر خدمات مسافرتی استان های همجوار ترکیه، ‌تور اینفو به منظور آشنایی با موقعیت ها و جاذبه های تاریخی گردشگری آذربایجان غربی برگزار کنیم تا بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای تدوین بسته های سفر داشته باشند.
وی همچنین پیشنهاد کرد تا اصحاب رسانه و شبکه های تلویزیونی مستند ساز کشور ترکیه به این استان سفر کنند و پتانسیل های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری منطقه را بازگو کنند.
جباری با قدردانی از حضور هیات گردشگری از ترکیه در ارومیه، گفت: ارومیه و آذربایجان غربی دارای آثار تاریخی و گردشگری بی نظیری در جهان هستند که موقعیت جغرافیایی آن نیز به اهمیت موضوع می افزاید.
به گزارش ایرنا، همچنین در این جلسه که نماینده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی نیز حضور داشت مقرر شد تا در آینده نزدیک مفاد همکاری های دوجانبه با جمهوری ترکیه تنظیم و طی تفاهم نامه ای منعقد شده و عملیاتی شود.
هیات مذکور پس از انجام گفتگو ‌از برخی اماکن تاریخی از جمله موزه باستان شناسی و بازار تاریخی ارومیه بازدید کردند.
۸۱۳۵/۳۲۱۴/۳۰۷۲
** خبرنگار: شهین بیدادرس **تنظیم کننده: شاهین سپهراد **انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


دیدار رئیس گردشگری اغری ترکیه با مدیرگل میراث اذرب


فعالین گردشگری