اخبار گردشگری

استقلال خطری جدی برای سایپا و ملوان

استقلال تهران،در سال ۱۳۲۴ با نام دوچرخه سواران بنیان نهاده شد و در حال حاضر در میان باشگاه های سطح اول فوتبال ایران کهن ترین باشگاه محسوب می شود.استقلال نخستین باشگاه ایرانی است که در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا به جام قهرمانی دست یافته است و با دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم ایران در آسیا است. استقلال از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال به عنوان سومین باشگاه برتر قرن بیستم میلادی در قارهٔ آسیا و بالاترین باشگاه ایرانی در این رده بندی شناخته شده اند.استقلال با کسب ۳۵ جام شامل ۸ قهرمانی لیگ، ۶ جام حذفی، ۲ جام باشگاه های آسیا، ۱۵ جام باشگاه های تهران و ۴ جام حذفی تهران، پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال ایران، پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا و سومین تیم پرافتخار در قاره آسیا محسوب می شود.استقلال

استقلال اکنون در لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) بازی می کند و با سه مقام قهرمانی و سه نایب قهرمانی، دومین تیم موفق دوره های لیگ برتر بوده است. این باشگاه در مجموع امتیازات تیم ها در تاریخ لیگ برتر، در رتبهٔ نخست قرار دارد و در مجموع تمام دوره های لیگ برتر ایران صاحب بیشترین گل زده و بیشترین برد می باشد.

در هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر، استقلال تهران توانست چهل و هفتمین گل خود در این رقابتها را وارد دروازه سایپا کند.

در تاریخ رقابت های لیگ برتر تیم فوتبال سایپا در ۳۴ تقابل خود با آبی پوشان پایتخت ۴۷ گل از این تیم دریافت کرده تا در کنار ملوان انزلی قرار گیرد. تیم های سایپا و ملوان انزلی با دریافت ۴۷ گل از استقلال، به عنوان دو تیمی شناخته می شوند که بیشترین گل خورده را در تاریخ لیگ برتر برابر آبی پوشان داشته اند.

پس از این دو تیم، سپاهان اصفهان ضعیف ترین خط دفاعی را برابر استقلال داشته و ۴۴ گل از آبی پوشان تهرانی دریافت کرده اند.