اخبار گردشگری

فعالیت ۳۵ اقامتگاه بوم گردی در حاشیه بیابان لوت

محمد جهانشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقش جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست و ارائه امکانات و خدمات رسانی به گردشگران بازدید کننده از بیابان لوت بسیار پررنگ شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بهره برداری پایدار از کویر لوت ارتباط مستقیم با صنعت گردشگری دارد، می طلبد در راستای توسعه این حوزه مکانیزم متناسبی در نظر گرفته شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: با توجه به بحث بازار یابی، تبلیغات و توسعه زیر ساخت های متناسب با منطقه، بخش مدیریت عرصه ضوابط و دستور العمل هایی ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: در چارچوب این دستور العمل ها کمیت و کیفیت گردشگران و تورهای ورودی به منطقه نظام مند شده اند و ضوابطی تعریف شده تا هم گردشگران برنامه های سفر خود را انجام داده و هم عرصه و مقصد گردشگران کمتر مورد تعرض و آسیب قرار گیرد.
جهانشاهی ادامه داد: در این راستا زون بندی هایی برای کویر لوت مشخص شده که که عمدتا گردشگران در منطقه سبز با در نظر گرفتن حفاظت از عرصه و محیط زیست منطقه می توانند تردد داشته باشند.
وی تصریح کرد: تمامی رفت و آمدها اعم از تورهای طبیعت گردی و علمی و پژوهشی به بیابان لوت باید از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و پایگاه جهانی لوت مجوز دریافت کنند.
وی گفت: سفر به بیابان لوت دانش فنی و محیطی خاص خود را می طلبد تا هم عرصه این منطقه حفظ و هم از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
جهانشاهی اظهار کرد: با توجه به اینکه ثبت جهانی کویر لوت به عنوان اولین جاذبه طبیعی کشور، تجربه اول کشور است، باید همه کمک کنیم تا در بحث گردشگری کویر لوت به نقطه ایده آل برسیم.
بخشی از بیابان لوت در سال گذشته به عنوان اولین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده است که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد گردشگران خارجی و داخلی کشور به شمار می رود.
خبرنگار:داود رجبی بهجت**انتشا: بهنام احمدی *
۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بومگردی


کویر لوت