اخبار گردشگری

گردش مالی ۴۰ میلیارد ریالی حوزه صنایع دستی خراسان شمالی

علی عابدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: خراسان شمالی در زمینه تولید و تولید کننده از ظرفیت های خوبی برخوردار است اما در بخش های اقتصادی و بازرگانی نیازمند توسعه بیشتر هستیم و در این راستا نیز برنامه ریزی و اقدامات خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: خراسان شمالی در بازارهای الکترونیک و تجارت الکترونیک هم اقدامات خوبی انجام شده و همایش های مختلفی برگزار کرده و انواع مختلف صنایع دستی از این طریق به فروش رسیده است.
عابدی درباره بیمه فعالان این حوزه توضیح داد: متاسفانه از سال ۹۳ به بعد به علت وجود برخی مشکلات میان سازمان تامین اجتماعی و دولت هیچ بیمه ای در حوزه صنایع دستی انجام نشده است و اعلام کردند که انجام این کار نیاز به بازنگری دارد.
وی اضافه کرد: در این وقفه ۲ ساله، راستی آزمایی هم انجام گرفت و دولت و سازمان تامین اجتماعی به توافقاتی دست پیدا کردند که منتظر اعلام سهم استان هستیم تا مجددا براساس آن، بیمه را راه اندازی کنیم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: نظارت، ساز و کار مناسبی و قوی در موضوع بیمه ها وجود نداشت و عده ای که شرایط این بیمه را نداشتند توانستند با واسطه از این بیمه استفاده کنند.
وی افزود: هدف اداره کل این است که کارگاه ایجاد کنیم تا صنعتگران بتوانند تحت پوشش کارفرما و از بیمه کارگاهی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه فعالان عرصه صنایع دستی بیمه می شوند گفت: اداره کل به افرادی که،یکی ازرشته های صنایع دستی را یاد دارند و تحت پوشش بیمه دیگری هستند کارتی با عنوان ‘ کارت شناسایی صنایع دستی’ ارائه می دهد اما مشمول بیمه نمی شود.
عابدی اظهارکرد: افرادیکه مجوز تولیدات مشاغل خانگی دارند اما تولیداتشان تولیدات دائمی نیست، نیز مشمول بیمه نخواهند شد اما از تسهیلات مشاغل خانگی می توانند استفاده کنند.
وی ادامه داد: افرادی که شغلشان تولید صنایع دستی باشد و مجوز پروانه تولیدی و انفرادی داشته باشند، مشمول بیمه خواهند شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، تعداد بیمه شدگان شاغل در عرصه فرش و صنایع دستی را تا سال ۹۳، بیش از ۶ هزار نفر عنوان کرد و گفت: عده ای با انجام پالایش از این چرخه خارج شده اند.
در خراسان شمالی حدود ۱۵ هزار نفر فعال صنایع دستی و ۶۱ رشته فعال صنایع دستی وجود دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشار: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


اقتصاد


صنایع دستی


گردش مالی


خراسان شمالی