اخبار گردشگری

رویداد ۲۰۱۸ فرصت طلایی برای تولید ثروت و افزایش اشتغال است

علی فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه باید از ۲ رویداد مهم بین المللی در سال میلادی ۲۰۱۸ به میزبانی همدان نهایت استفاده صورت گیرد اضافه کرد: این رویداد مهم ترسیم کننده افق گردشگری همدان در دوره کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود و اگر از این فرصت به نحو احسن استفاده شود، نه تنها رونق گردشگری حاصل می شود بلکه تاثیر بسزایی در رشد اشتغال، سرمایه گذاری و درآمدزایی خواهد داشت.
وی بیان کرد: برهمین اساس شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حوزه گردشگری، در چارچوب قانون تلاش می‌کند تا افراد مختلف جامعه با هر جایگاه درآمدی بتوانند با سفر به همدان، از اقامت و تفریح مناسب برخوردار شوند.
فتحی اظهار کرد: در همین راستا نیز بیشترین تخفیف برای صدور مجوز ایجاد هتل‌ ها، هتل آپارتمان‌ها و سوئیت‌های تفریحی در نظر گرفته‌ شده است.
وی معتقد است: با تسهیل صدور پروانه ساخت برای این اماکن می‌توان زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی را با هدف توسعه و افزایش اشتغال به ویژه برای جوانان فراهم کرد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: رویداد همدان ۲۰۱۸ در تاریخ فرهنگی و گردشگری همدان بی سابقه است و اگر بتوانیم در این سال میلادی برنامه ریزی اصولی و کاربردی را داشته باشیم، به طور قطع رونق گردشگری با محوریت توسعه اشتغال و درآمد پایدار شتاب چشمگیری خواهد یافت.
وی افزود: دستگاه های اجرایی در این راستا باید برنامه محور عمل کرده و حیطه مسئولیت ها نیز به خوبی مشخص شود تا بتوانیم گردشگری را به صورت یکپارچه و هدفمند در تمامی فصول سال توسعه دهیم.
وی از گردشگری به عنوان یکی از رویکردهای مهم و اساسی شورای پنجم نام برد و خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر همدان توجه جدی به گسترش صنعت گردشگری دارند و انتظار داریم به دور از جزیره ای عمل کردن دستگاه ها، به صورت هماهنگ و برنامه محور نسبت به اجرای مطلوب اهداف تعیین شده در راستای توسعه گردشگری گام برداریم.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و همچنین در آبان ماه سال آینده این استان میزبان بیش از ۱۵۰ کشور و ۵۰۰ عضو وابسته با سازمان جهانی گردشگری در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری است.
۷۵۲۰/۲۰۸۷
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


اجتماعی


همدان ۲۰۱۸


شورای شهر


تولید ثروت