اخبار گردشگری

۲۸ گواهی کیفیت محصولات صنایع دستی در استان اردبیل صادر شد

به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، علیرضا دباغ عبداللهی روز سه شنبه افزود: در ادامه بازرسی و بازدید از ۳۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان و درجه بندی کارگاه های مذکور که با بررسی بیش از ۱۲۳ شاخص و توسط شرکت بازرسی فنی بین المللی ذی صلاح انجام شد از بین ۳۰۰ کارگاه در مرحله اول ۲۸ کارگاه موفق به اخذ میانگین لازم برای دریافت گواهی کیفیت محصولات صنایع دستی شدند.
او اظهار کرد: شاخص های مورد ارزیابی برای صدور گواهی کیفیت محصولات صنایع دستی کارگاهها بهداشت شغلی شامل نور ، فشار صوت ، ارزیابی ارگونومی ، ابزارآلات و تجهیزات ، ارزیابی خطرات تولید ، چک لیست ایمنی ، شرح اطلاعات فروش و قیمت های تمام شده ، بسته بندی ، زنجیره تامین بازار و سرمایه در گردش است.
او گفت: در این ارزیابی کیفیت محصولات تولیدی از نظر طرح ، رنگ، فرم ، اندازه ، تناسب و تعادل ، تکنیک و شیوه تولید ، مواد اولیه و پرداخت نهایی بدقت مورد بررسی قرار می گیرد.
دباغ عبداللهی این اقدام را در کنار سایر اقدامات اساسی مانند صدور نشان اعتماد برای فروشگاهها و اخذ نشانه های جغرافیایی ملی و بین المللی و نشان های ملی مرغوبیت برای ارتقا و تقویت کیفیت تولید و توسعه فروش و ایجاد بازارهای جدید داخلی و خارجی صنایع دستی پر اهمیت دانست.
او همچنین گفت: صدور گواهی کیفیت محصولات صنایع دستی برای سایر کارگاه ها هم با طی مراحل لازم ادامه خواهد داشت.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اردبیل


صنایع دستی