اخبار گردشگری

ارتفاعات استان اردبیل مستعد راه اندازی پیست اسکی است

به گزارش ایرنا ، کریم حاجی زاده روز دوشنبه با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های گردشگری زمستانی استان افزود: گردشگری زمستانی قابلیت پنهان گردشگری استان بوده و توزیع زمانی و مکانی گردشگری در اردبیل امری ضروری است.
وی ارتفاعات سبلان در مرکز و آق داغ خلخال در جنوب استان را اقلیم کم‌ نظیری برای ورزش ‌های مرتبط با برف دانست و گفت: زمان بارش برف و ماندگاری آن در اردبیل بالا است و چنین امکانی در کمتر منطقه‌ ای دیده می ‌شود.
او افزود: در سرعین ، نیر ، مشگین شهر ، خلخال و کوثر نیز می ‌توان زیرساخت ‌های ورزش‌های زمستانی به ویژه اسکی و تله سیژ را دایر کرد.
به گفته حاجی زاده ، در تابستان نیز منطقه باغرو و فندقلو مستعد راه‌ اندازی اسکی روی چمن است و ارتفاعات موجود در استان زیبایی و استانداردهای لازم برای پیاده ‌سازی ورزش اسکی را دارد.
وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان سه پروژه اسکی روی برف را دنبال می‌ کند و پیست اسکی آلوارس با هدف پیاده‌ سازی اسکی حرفه‌ ای طرح توسعه عملیاتی می‌شود.
وی افزود: همچنین یک پیست دیگر در مجاورت پیست اسکی آلوارس و یک پیست نیز در مشگین شهر حدفاصل شابیل تا پناهگاه کوه سبلان ایجاد خواهد شد.
وی تشریح کرد: برای توسعه اسکی ادارات منابع طبیعی، امور اراضی جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان باید در پیاده ‌سازی زیرساخت‌ ها ، اعطای زمین و توسعه فعالیت ‌های ورزشی همکاری کنند.
پیست اسکی آلوارس در شهر سرعین بعد از پیست شمشک دومین پیست معتبر ایران است که در صورت پایان یافتن خط ۲ و ۳ تله کابین و امکانات اقامتی و خدماتی این مجموعه می تواند محل برگزاری مسابقات جهانی و توسعه گردشگری زمستانی باشد.
آب های گرم معدنی موجود در شهرستان های سرعین و مشگین شهر نیز در کنار برف می تواند بهترین قابلیت برای احیای گردشگری زمستانی در استان اردبیل باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


پیست


اردبیل