اخبار گردشگری

بررسی نقش مخرب کنکور از مسیر خلاقیت دانش آموزان و ساماندهی تعطیلات با توجه به گردشگری

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه ۲۶۲ کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورا برطرف کردن نقش مخرب کنکور ازمسیر خلاقیت دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.
در جلسه کمیسیون اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون توسعه خلاقیت در جامعه با برنامه ریزی از دوران پیش دبستان و دبستان، آشنایی دانشجویان با روزآمدسازی روند پیشرفت و ارتقای فناوری در جهان و برطرف کردن نقش مخرب کنکور در مسیر ارتقای خلاقیت دانش آموزان پرداختند.
در این جلسه گزارشی با عنوان «نقش بنگاه‌های زود بازده» در توسعه فرهنگ کارآفرینی ارائه شد.
از مهمترین موارد مطرح شده در این گزارش، تعریف مفهوم و جایگاه کارآفرینی در ایران، مراحل کارآفرینی، موانع خلاقیت، سرمایه گذاری در زمینه کارآفرینی توسط سایر کشورها، کارآفرینی در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه و مقایسه سطح تأثیر بنگاه‌ های زود بازده در اشتغال در مقایسه با صنایع دارای فناوری بالا « High Tech » بود.

**بررسی ساماندهی تعطیلات در کشور با توجه به موضوع گردشگری
ساماندهی تعطیلات در کشور با توجه به موضوع گردشگری در جلسه کمیسیون مشورتی شورای انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.
جلسه اخیر کمیسیون مشورتی شورا به ادامه بررسی «احکام بخش فرهنگ برنامه ششم توسعه» اختصاص داشت و اعضا به بررسی موضوع «گردشگری، میراث فرهنگی و ورزش در برنامه ششم توسعه» پرداختند.
در این جلسه نمایندگان نهادهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ورزش و جوانان گزارشی پیرامون ظرفیت ‌ها و برنامه‌ های خود ارائه کردند.
پس از ارائه این گزارش، اعضا نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه احکام سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور، توجه به حوزه ‌های مغفول در بخش گردشگری و ظرفیت ‌های متروک کشور در این زمینه، ساماندهی تعطیلات کشور با توجه به موضوع گردشگری، بهره‌ گیری از جذابیت ‌های اقلیمی و فرهنگی کشور و ترسیم نقشه بلند مدت در راستای شفاف سازی مسیر پیش روی گردشگری و ورزش با هماهنگی تمامی دستگاه ‌ها بیان کردند.
فراهنگ**۹۳۳۸**۱۰۵۵
خبرنگار:صدیقه بهارلو**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


شورای عالی انقلاب فرهنگی


ساماندهی تعطیلات


کنکور