اخبار گردشگری

برگزاری جشنواره اسب اصیل ایرانی در رویداد همدان ۲۰۱۸

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، حسین فیض الهی در نشست سیاست گذاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ایرانی افزود: انتخاب استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی فرصت مناسبی است که باید از این امکان بیشترین استفاده و بهره را در راستای شناساندن شهرستان بهار بکار برد.
وی با بیان اینکه شهرستان بهار دارای ۹۱ آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری است اضافه کرد: مرقد آیت الله بهاری همچون نگینی در استان می درخشد و شهر جهانی لالجین نیز از اهمیت بالایی در سطح شهرستان بهار برخوردار است.
شهردار بهار نیز گفت: برگزاری رویداد‌های بین‌المللی می‌تواند نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های گردشگری استان همدان به‌عنوان یکی از کهن‌ترین استان‌های کشور داشته باشد.
حسن رمضانی یادآور شد: تامین زیر‌ساخت‌ها، افزایش جذب گردشگر و سرمایه گذار خارجی و رونق صنایع‌دستی مهمترین اهداف شهرداری در سال ۲۰۱۸ و همزمان با برگزاری این رویداد بین‌المللی است تا از این طریق بتوان سهم بیشتری از بازارهای بین‌المللی گردشگری کسب کرد.
وی افزود: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که شان و جایگاه استان و شهرستان بهار به عنوان پایتخت گردشگری آسیا حفظ شود.
بخشدار مرکزی بهار نیز گفت: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ آغاز مبارکی برای توسعه گردشگری کشور و منطقه است و شهرستان بهار به ویژه شهرداری آماده همکاری با دستگاههای مرتبط استان در جهت برگزاری مطلوب این رویداد است.
محمد رضا شفیعی ادامه داد: جشنواره زیبای اسب اصیل ایرانی به میزبانی شهرستان بهار در جزیره شادی برگزار خواهد شد که سرمایه گذار بخش خصوصی با همکاری شهرداری مقدمات کار را فراهم خواهند کرد.
این جشنواره ۶ تا ۸ تیرماه سال ۹۷ در بهار برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و همچنین در آبان ماه سال آینده این استان میزبان بیش از ۱۵۰ کشور و ۵۰۰ عضو وابسته با سازمان جهانی گردشگری در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری است.
۷۵۲۳/۲۰۸۷
دریافت کننده خبر: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


رویداد۲۰۱۸


جشنواره


بهار