اخبار گردشگری

راه اندازی کمیته گردشگری مذهبی در کرمان

به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی در دیدار با امام جمعه کرمان افزود: خوشبختانه استان کرمان در زمینه حفظ، مرمت و احیاء بناهای تاریخی و واگذاری انها به بخش خصوصی دارای رتبه برتر در کشور است.
وی با اشاره به راه اندازی ۱۶۰ واحدبوم گردی درنقاط مختلف استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال این تعداد به ۱۸۰ واحد افزایش یابد زیرا این استان قابلیت حضور هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: بیش از ۷۰ هزارصنعتگر فعال صنایع دستی دراستان کرمان فعالیت دارند و درحال حاضر ۷۰۰رشته مختلف صنایع دستی در استان وجود دارد که هنرمندان در این نوع از رشته ها فعالیت می کنند.
وی افزود: در سالهای ۹۱ تا ۹۲ استان کرمان میزبان ۶ هزار گردشگر خارجی بود، اما در سال گذشته این استان توانست بیش از ۳۰ هزار گردشگر خارجی به سوی خود جذب و ضریب اشغال ۴۸ درصدی را رقم بزند.
وی با اشاره به درآمد ۱۰ میلیون دلاری استان کرمان درحوزه گردشگری در چهار سال اخیر گفت: خوشبختانه ماندگاری گردشگران از یک شب به ۲ تا سه شب رسیده است.
وفایی بیان کرد: در حال حاضر دورترین روستاهای استان کرمان نیز از اقتصاد گردشگری بهره مند شده اند.
وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت های نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بتوانیم همچون سالهای گذشته در حوزه های مختلف میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری موفق عمل کنیم.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و حدود هفت هزار اثر تاریخی و جاذبه طبیعی از مقاصد اصلی گردشگری کشور به شمار می رود.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری مذهبی