اخبار گردشگری

ورود سالانه ۲۰ میلیون زائر و گردشگرخارجی به قم/گردشگری سلامت پیگیری خواهد شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در گفت و گویی افزود:بیشترین مسافر ورودی به ایران از کشور عراق است که پس از آن،گردشگران کشورهای ترکیه و آذربایجان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند که بخشی از آن‌ها به منظور دریافت خدمات درمانی در قم حضور پیدا می‌کنند.
وی گردشگری سلامت را بعد از گردشگری مذهبی مهمترین منبع کسب درآمد ذکر کرد و گفت: دراین راستا نیاز است که کمیته گردشگری دراستان تشکیل شود که امیدواریم با فراهم شدن مقدمات، این کمیته با حضور مسئولان مرتبط هرچه زودتر فعالیت خود را آغاز کند.
وی ادامه داد: استان قم از مواهب اقتصادی کلان گردشگری سلامت که امروزه در دنیا، درآمدهای هنگفت ایجاد می‌کند از دانش و علم پزشکی و فرصت جذب گردشگر برخوردار است، توسعه زیرساخت‌های درمانی و گردشگری و شیوه مدیریت این گردشگران ؛ درآمدهای خوبی نصیب استان می کند، لذا مسئولان باید دراین زمینه برنامه ریزی کنند.
رضایی ادامه داد: قم به لحاظ پزشکی در زمینه‌های ناباروری، چشم‌پزشکی و دندانپزشکی درسطح بالایی قرار دارد و بیشتر بیماران از کشورهای حوزه خلیج فارس برای درمان به قم سفر می‌کنند.
رضایی گفت: این حجم ورود گردشگر به قم که بخشی از آن‌ انگیزه‌های درمانی دارند می‌تواند ظرفیت بسیار بااهمیتی برای توسعه اقتصادی استان باشد اما آنان به صورت ساماندهی شده به قم سفر نمی کنند که دراین رابطه باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
۱۱۷۵/ تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری سلامت


قم