اخبار گردشگری

نماینده مجلس: ورود سرمایه گذاران عامل توسعه صنعت گردشگری گلستان است

 به گزارش روز دوشنبه ایرنا از فرمانداری علی آباد اسدالله قره خانی در نشست بررسی و رفع موانع و مشکلات پروژه تله کابین علی آبادکتول با بیان اینکه باید مشکلات و موانع سر راه سرمایه گذاری را برطرف کنیم، اظهارکرد: تامین زیرساخت ها یکی از عوامل مهم در جهت جذب سرمایه گذار به استان است.
وی با یادآوری ظرفیت بالای صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال افزود: اجرای پروژه های مهم گردشگری می تواند وضعیت اقتصادی و اشتغالزایی استان گلستان را متحول کند.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به جاذبه های گردشگری و منحصر بفرد استان گلستان و این شهرستان گفت: ایجاد تله کابین در منطقه نمونه گردشگری کبودوال نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری منطقه خواهد داشت.
این نشست به منظور رفع موانع و مشکلات پروژه های مهم و محوری استان گلستان در خصوص توسعه صنعت گردشگری با حضور مسئولان میراث فرهنگی، فرماندار و جمعی از مدیران این شهرستان در گرگان برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان دراین نشست گفت: پروژه تله کابین علی آباد کتول با سرمایه گذاری بیش از یکهزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۴۰۰ نفر اجرا می شود.
ابراهیم کریمی افزود: تله کابین علی آباد کتول به طول ۶/۵ کیلومتر و به همراه احداث هتل ، مجتمع اقامتی و پذیرایی، مراکز تفریحی و ورزشی و نیز با توجه بکر بودن منطقه نمونه گردشگری کبودوال به عنوان یکی از بزرگترین طرح های گردشگری استان گلستان به شمار می رود.
شهرستان علی آباد با چهار شهرعلی آبادکتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین و ۷۶ روستا در ۳۵ کیلومتری شرق گرگان واقع است.
در منطقه گردشگری کبودوال علاوه بر مناظر زیبای طبیعی و جنگلی، تنها آبشار خزه ای ایران نیز قرار دارد، این آبشار در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آبادکتول واقع است.
آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع ۱۷۸۰ متر تامین می شود و زمزمه حرکت آن در داخل جنگلی انبوه؛ بسیار آرامش بخش و مشاهده آن برای هر رهگذر جذاب است.
آب آبشار کبودوال زلال، شفاف و قابل شرب است.
پارک جنگلی و منطقه گردشگری کبودوال دارای راه دسترسی مناسب به آبشار است و علاوه بر این، زیرساخت های گردشگری همچون توقفگاه خودرو، آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و پایگاه انتظامی جهت تامین امنیت مسافرین و گردشگران در سال های اخیر در جوار آن ایجاد شده است.
۱۶۴۸
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


نماینده مجلس


تله کابین