اخبار گردشگری

سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای راه‌اندازی خطوط گردشگری دریایی گیلان

به گزارش روز یکشبنه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا ، مصطفی سالاری در نشست بررسی راهکارهای توسعه‌ گردشگری دریایی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، بهترین بازگشت سرمایه را برای بخش خصوصی به همراه دارد.
وی با بیان اینکه گیلان با دارا بودن ظرفیت بالای بنادر و نیز طبیعت بکر، شرایط توسعه‌ بخش گردشگری را دارد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت موجود در بنادر انزلی، کاسپین و آستارا در گسترش گردشگری دریایی بسیار موثر است.
سالاری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گیلان در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد، گفت: باتوجه به اینکه در دستگاه‌های اجرایی گیلان رویکرد حمایت محور از بخش گردشگری وجود دارد، باید با جدیت از این طرح حمایت شود.
وی بر ضرورت استفاده از شرکت‌های گردشگری و خدمات مسافرتی در گسترش این بخش تأکید و خاطرنشان کرد: اگر استفاده از امکانات موجود و جدیت دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر ترکیب شود؛ قطعاً نتیجه مطلوبی در حوزه‌ گردشگری حاصل می شود.
استاندار گیلان با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار داخلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریایی گفت: با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی، خطوط مسافری و گردشگری دریایی گیلان راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای این طرح برای بیش از یکصد نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود، اظهار داشت: با توجه به هوای مطلوب و طبیعت زیبای گیلان قطعاً استقبال مردمی بسیاری از این طرح نسبت به بنادر دیگر کشور خواهد شد.
سالاری با بیان اینکه مردم گیلان تاکنون از دریا استفاده مطلوبی نکرده‌اند، گفت: اگر بتوانیم گردشگری دریایی را گسترش دهیم تردیدی در جذب هموطنان و گردشگران خارجی وجود ندارد.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، حدود ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد.
۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری دریایی


گیلان