اخبار گردشگری

حضور ۵۰۰ شرکت خارجی و داخلی در یازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محب خدایی روز یکشنبه در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: این نمایشگاه یازدهمین نمایشگاه است که با ۱۱ محور و با سرفصل معرفی محصولات گردشگری و ظرفیت های بخش مختلف گردشگری کشور
در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
وی افزود: از مجموع ۴۱ هزار متر مربع مساحت این نمایشگاه، ۲۲ هزار متر مساحت مفید است که حدود ۵۰۰ شرکت به معرفی محصولات خود می پردازند و بدلیل محدودیت فضا، امسال با ۵ هزار متر مربع تقاضای مازاد مواجه بوده ایم.
معاون گردشگری گفت: در نمایشگاه امسال از بحث معرفی صرف گردشگری ایران خارج شدیم و ظرفیت ها و توانمندی های هر استان هر حوزه و مجموعه کشور در قالب محصولات گردشگری ارائه می شود.
محب خدایی درباره تفاوت های نمایشگاه امسال نسبت به سنوات قبل تاکید کرد: استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، متولی تبلیغ گردشگری کودک و خانواده است و در بخش گل و طبیعت گردی استان مازندارن مسوولیت مستقیم دارد.
وی ادامه داد: گردشگری غذا با مشارکت برندها عرضه می شود و فدارسیون های ورزشی، در یک بخش
و در بخش دیگر ۴۸ شرکت آی تی و استارتاپ ها حضور دارند.
محب خدایی افزود: در محوطه باز نمایشگاه چادرهای روستاییان و عشایر برای تیلیغ گردشگری روستایی و عشایری با محصولات مربوطه بر پا می شود و گردشگری سلامت نیز از فضای قابل توجهی برای نشان دادن ظرفیت های گردشگری سلامت کشور برخوردار خواهد بود.
معاون گردشگری کشور گفت: با سازمان بهزیستی برای تور مهد کودک ها و با وزارت آموزش و پرورش برای حضور تورهای دانش آموزی هماهنگی شده است.
وی افزود: با سازمان راه آهن و هواپیمایی کشوری برای فروش بلیت های آنلاین نوروزی با دستور کار ویژه در نمایشگاه هماهنگی صورت گرفته و پیکچ ها(بسته های تورهای نوروزی استان ها) فراهم خواهد بود.
محب خدایی گفت: ساعات کاری نمایشگاه از ۹ تا ۱۸ خواهد بود و از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برنامه های مختلفی در آمفی تئاتر نمایشگاه برگزار می شود که چند رونمایی ویژه در آنها صورت خواهد گرفت.

** تست دیابت و فشارخون در نمایشگاه
رییس انجمن گردشگری سلامت کشور نیز گفت: در نمایشگاه امسال هدف این است که همه ظرفیت ها و توانمندی هایی حوزه سلامت کشور را برای گردشگران داخلی و به خصوص خارجی به نمایش بگذاریم.
محمد جهانگیری افزود: خدمات طب سنتی و ظرفیت خدمات دانشگاه های علوم پزشکی به نمایش گذاشته می شود.
وی یادآور شد: در حوزه سلامت عمومی نیز برای مراجعان، برنامه های ویژه داریم از جمله اینکه خدمات مشاوره رایگان و تست دیابت و فشار خون به صورت رایگان برای عموم مردم انجام خواهد شد.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از در زمکینمی سوم تا ششم بهمن ماه در زمینی به مساحت ۴۱ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
فراهنگ ** ۱۰۸۵ ** ۳۰۷۹ ** خبرنگار: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


گردشگری