اخبار گردشگری

فرماندار گناوه: صنعت بوم گردی در روستاها رونق یابد

به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز یکشنبه در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان بوشهر در فرمانداری گناوه افزود: این شهرستان پیشانی استان بوشهر در زمینه گردشگری است و باید نگاه و توجه خاصی به آن شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روستاهای این شهرستان زیرساخت های لازم را برای فعالیت های گردشگری دارند، دهیاران با ارایه طرح های توجیهی گردشگری و اشتغال زایی می توانند نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری ایفا کنند.
فرماندار گناوه ادامه داد: طرح ایجاد بافت سنتی در روستاهای ساحلی بینک و چاهک در دست مطالعه است و در نظر داریم ورودی و خروجی روستاهای جزیره جنوبی و شمالی بندر ریگ را طوری طراحی کنیم که مردم و هموطنان احساس کنند وارد یک محیط گردشگری می شوند.
وی اظهارکرد: با ساماندهی خانه باغ ها و پرداخت عوارض قانونی از طرف آنها می توانیم محیط گردشگری مناسبی را ایجاد کنیم.
فرماندارگناوه گفت: احداث طرح جاده ساحلی مال خلیفه به سمت روستای ساحلی چاهک و جاده ساحلی ریگ به گناوه نقش موثری در کاهش بار ترافیک، سوق دادن گردشگر به این نقاط و جلوگیری از پدیده زمین خواری ایفا می کند.
وی افزود: امکان ارایه و اجرای طرح های لازم با کمترین هزینه سرمایه گذاری در نقاط ساحلی گردشگری این شهرستان ازجمله گبه بافی، پخت انواع غذاهای محلی و صنایع دستی وجود دارد که می توان انجام داد.
پاک نژاد اظهارکرد: سازمان گردشگری می تواند با دایر کردن کلاس های آموزشی لازم، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در این منطقه باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: سواحل شهرستان گناوه از جمله در شهر و روستاهای جزیره جنوبی و شمالی، چاهک و بینک طبیعتی بکر و زیبا دارند که می توان از این ظرفیت در زمینه جذب گردشگر بیشتر با درنظرگرفتن درآمدزایی استفاده کرد.
ناصر امیرزاده افزود: هدف این سازمان ایجاد زیرساخت در نقاط گردشگری است و تلاش می کنیم که صنعت گبه را به حوزه گردشگری انتقال دهیم.
حسین امیری معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری گناوه گفت: با توجه به جمعیت، موقعیت و قابلیت های شهرستان گناوه باید سرمایه گذار قابلی را داشته باشیم که بتواند در سطح کلان سرمایه گذاری کند.
وی افزود: با ساماندهی خانه باغ ها می توان دهکده گردشگری را در این شهرستان پایه گذاری کرد.
بخشدارمرکزی گناوه گفت: اجرایی شدن خیابان ساحلی به توسعه گردشگری این شهرستان کمک شایانی از جمله کاهش بار ترافیک در ایام تعطیلات نوروز خواهد کرد.
دانیال اسفندیاری افزود: با توجه به چشم انداز زیبای ساحل روستاهای بینک و چاهک در بخش مرکزی می توان آنان را به نقطه گردشگری خوبی تبدیل کرد.
وی گفت: گبه شول گناوه به عنوان یک برند جهانی است که برای پیشرفت به حمایت و توجه بیشتری نیاز دارد.
شهرستان گردشگری و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد که درطول سال بویژه ایام نوروز پذیرای تعداد زیادی از هموطنان اقصی نقاط کشور است.
۶۱۶۴/۶۰۴۳**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بوم گردی


گناوه