اخبار گردشگری

۱۴طرح تاسیس موسسات گردشگری در اصفهان تصویب شد

موسسات گردشگری شامل هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه سنتی، سفرخانه سنتی، رستوران بین راهی، مجتمع و اردوگاههای ( کمپینگ ) گردشگری است.
به گزارش ایرنا، معاون امور سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان روز یکشنبه در سیزدهمین جلسه کمیته فنی گردشگری استان اصفهان گفت: از مجموع طرح های ارائه شده در این نشست هفت طرح گردشگری مربوط به شهرستان کاشان شامل تاسیس ۱۶ اقامتگاه سنتی و یک اقامتگاه بومگردی که همگی متضمن تملک و مرمت خانه های تاریخی در این منطقه است به تصویب رسید.
حمید امینی افزود: همه این طرح ها توسط بخش خصوصی اجرا می شود.
وی در ادامه به سایر طرح های مصوب این کمیته اشاره کرد و افزود: با عنایت به سیاست اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در راستای توسعه متوازن گردشگری در این استان، طرح اولیه تاسیس ۲ مجتمع گردشگری به وسعت یکهزار و ۸۰۰ هکتار در شهر مهاباد از توابع شهرستان اردستان، همچنین تاسیس یک مجتمع گردشگری با مشارکت مردم محلی در شهرستان فریدونشهر در شمال غرب استان و مجوز اولیه تاسیس یک اقامتگاه سنتی در روستای زیارتگاه از توابع شهرستان شهرضا صادر شد.
معاون امور سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه با اشاره به صدور مجوز اولیه احداث سه هتل جدید در پیرامون شهر اصفهان گفت: با توجه به درخواست های ارائه شده و پس از بررسی های به عمل آمده مجوز اولیه احداث سه هتل جدید در محورهای شرق، غرب و مرکز شهر اصفهان در این نشست صادر شد.
وی اضافه کرد: در راستای توسعه گردشگری سلامت یکی از مجوزهای صادر شده در این کمیته مربوط به احداث اقامتگاه جنب بیمارستان سید الشهدا (امید) اصفهان است.
امینی از بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های پزشکی مرکز کشور که به بیماران صعب العلاج و خاص خدمات درمانی می دهد نامبرد و افزود: این بیمارستان برای بیماران و همراهان آنها که از سایر نقاط کشور به این بیمارستان مراجعه می کنند، اقامتگاه ندارد و احداث این اقامتگاه می تواند به توسعه گردشگری سلامت در اصفهان کمک کند.
۲۳۰ اقامتگاه بومگردی استان اصفهان فعال است و این استان رتبه اول تاسیس اقامتگاه های بومگردی کشور را به خود اختصاص داده است.
اقامتگاه های بومگری این استان از سال ۹۲ تاکنون چهار برابر افزایش یافته است.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری بویژه در مناطق شرق و غرب از جمله استان های پیشرو در توسعه بومگردی محسوب می شود.
علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران خارجی بویژه اروپایی ها علاقه زیادی به دیدن مناطق کویری شرق اصفهان بویژه خور و بیابانک دارند و به همین دلیل ایجاد اقامتگاه های بومگردی در این منطقه مورد توجه است.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
ت/۶۹۹۴ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی اصفهان


گردشگری


بومگردی