اخبار گردشگری

مهمترین هدف دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان تقویت صنعت گردشگری است

به گزارش ایرنا، ‘ علیرضا سالاریان ‘ روز یکشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان، آماده همکاری نزدیک با بخش خصوصی این استان با هدف توسعه اقتصادی بویژه در بخش صنعت گردشگری است.
وی همچنین از پیگیری دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان برای امضای تفاهمنامه های جدید به منظور افزایش شهرهای خواهرخوانده با اصفهان خبر داد و گفت: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه با همکاری شهرداری اصفهان چند شهر را برای خواهرخواندگی در نظر گرفته اند.
وی خواستار فعال شدن روابط اصفهان با شهرهای خواهرخوانده شد و گفت: تبادل هیات های فرهنگی، اقتصادی و ورزشی و همچنین حضور در نمایشگاه های بین المللی که در شهرهای خواهرخوانده برگزار می شود می تواند موجب بهره مندی اصفهان از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده شود.
خاطرنشان می شود، اصفهان با شهرهای شیان چین، کولامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، ست پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان اضافه کرد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فرودگاه اصفهان برای گردشگران خارجی ویزا صادر می کند و مهمترین هدف این دفتر در دوره جدید تقویت صنعت گردشگری استان است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصاد چین و فرصت ممتاز برای اتاق بازرگانی اصفهان جهت افزایش تعاملات تجاری گفت: چین سالانه ۲ هزار میلیارد دلار واردات و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد صادرات دارد و اصفهان می تواند سهمی از واردات چین را به خود اختصاص دهد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار گفت: تشکیل کمیته هماهنگی روابط بین الملل استان اصفهان می تواند به توسعه روابط بین المللی استان اصفهان با کشورهای جهان در زمینه های اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و فرهنگی کمک کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، ‘ سید عبدالوهاب سهل آبادی ‘ افزود: این کمیته متشکل از استانداری ،شهرداری ،اداره کل میراث فرهنگی، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه و اتاق بازرگانی اصفهان می تواند در تقویت روابط بین المللی استان در زمینه های مختلف موثر باشد.
وی خاطر نشان کرد: گردشگری به عنوان مزیت اصفهان شناخته شده است و این کمیته می تواند با برنامه ریزی و هماهنگی زمینه هم افزایی بین سازمان های مسئول و بخش خصوصی را فراهم کند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز بین المللی رشد صادرات اصفهان توسط این اتاق گفت: وزارت امور خارجه می تواند با همکاری این مرکز در توسعه صادرات استان نقش موثری ایفا کند.
چرخ سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان پس از تصدی دولت تدبیر و امید به حرکت در آمده و در سند برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز ۱۴۰۴نظام بر توسعه زیرساخت های گردشگری استان اصفهان تاکید شده است.
در حال حاضر ۳۳۰ طرح گردشگری در استان اصفهان در حال اجراست که ۸۹ طرح آن مربوط به ساخت هتل است. تعداد واحدهای اقامتی این استان نیز از سال ۹۲ تاکنون از ۵۵ به ۱۵۵ باب افزایش یافته است و بنابر اعلام مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تا پایان امسال نیز ۵۳ واحد اقامتی جدید به شمار واحدهای اقامتی این استان افزوده خواهد شد.
تعداد تخت های اقامتی استان اصفهان ۲۰ هزار تخت است و بر این اساس هفت هزار تخت اقامتی نیز تا پایان امسال به شمار آنها افزوده خواهد شد.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده و برخورداری از جاذبه های طبیعی، همواره کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
ت/۶۹۹۴ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


اقتصاد


اتاق بازرگانی اصفهان


نمایندگی وزارت امور خارجه


گردشگری