اخبار گردشگری

بناهای میراث فرهنگی شهرستان ری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خلیل آبادی روز یکشنبه در حاشیه آیین پنجاهمین سالگرد درگذشت مرحوم تختی که با حضور مسئولان و مردم در ابن بابویه شهر ری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تپه میل اینش هرستان توسط کارشناسان و گروه مرمتی دانشگاه شهید بهشتی در حال ترمیم وبازسازی است.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۶ اثر در ری ثبت ملی هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از بناهای این شهرستان از جمله استودان ها، کوه بی بی شهربانو، برج طغرل از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که می طلبد توجه ویژه ای به بناهای این آثار تاریخی داشت.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش همچنین به نامگذاری مجموعه مقابل برج طغرل به نام مرحوم تختی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این مجموعه از پیشرفت ۸۵ درصدی فیزیکی برخوردار است که امروز این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح شد.
خلیل آبادی به آیین پنجاهمین سالگرد درگذشت پهلوان تختی اشاره کرد و گفت: از ویژگی این مراسم مردمی بودن آن بود چراکه این آیین با حضور پر شور ورزشکاران و مردم بر سر مزار وی در ابن بابویه برگزار شد.
رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه شهرداری و شورا برای نگهداری بیشتر آرامستان ابن بابویه و امامزاده عبدالله چه برنامه ای خواهید داشت، اظهار کرد: در حال حاضر این ۲ مجموعه به لحاظ فضایی، ساماندهی و آسیب های اجتماعی وضعیت خوبی ندارند که درمذاکره ای با اداره اوقاف در نظر داریم تا به این مجموعه ها رسیدگی بیشتری شود.
به گفته خلیل آبادی در این ۲ مجموعه بسیاری از هنرمندان، مفاخرو فرزانگان دفن هستند که می بایست یادمان و فضای محیطی بهتری را در این مجموعه ها ایجاد کرد.
همچنین سید احمد صفوی شهردار منطقه ۲۰ تهران در این مراسم به خبرنگاران گفت: در حال حاضر پیشنهاد سه مجموعه برای نامگذاری به نام مرحوم تختی در شهر ری مطرح است.
وی ادامه داد: این نامگذاری متناسب با شان پهلوان تختی در یکی از سه مجموعه ایجاد خواهد شد که باتصویب شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران محقق خواهد شد.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه و امین کمالی فر ** انتشار: روح اله صائب
تهرام/۷۲۴۷/۳۲۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


عضو شورا شهر


شهری ری


میراث فرهنگی ری