اخبار گردشگری

بیش از یک میلیون گردشگر خارجی از تبریز بازدید می کنند

دکتر ایرج شهین باهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ فرصت مناسبی برای بهره مندی دیگر مناطق آذربایجان از این رویداد بین المللی می باشد.
او اظهار کرد: تلاش می شود شهر مشگین شهر در استان اردبیل نیز به یکی از مقاصد گردشگران در طول سال ۲۰۱۸ تبدیل شود.
وی گفت: برگزاری جشن جهانی نوروز با حضور رئیس جمهوری نیز از جمله برنامه های اصلی تبریز ۲۰۱۸ است که با حضور مسوولان ارشد کشورهای اسلامی در شهر تبریز برگزار می شود.
دکتر باهر انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را فرصت مغتنمی برای کشور ایران دانست و افزود: مدینه عربستان ، ماردین ترکیه ، تالینگ مالزی و پالتا ولید بنگلادش از جمله رقبای تبریز در این انتخاب تاریخی بودند که شهر تبریز با دارا بودن ۲۶۳ سال قدمت پایتختی ایران در طول تاریخ گوی سبقت را از رقبای خود ربود.
فرماندار مشگین شهر نیز گفت: در سال ۲۰۱۸ شهرستان مشگین شهر با تمام امکانات و ظرفیت های موجود آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.
میرعلی رحیمی زاد ، وجود کوهستان زیبای سبلان ، داغ ترین چشمه آب معدنی جهان ، طولانی ترین پل معلق خاور میانه و قدیمی ترین محوطه باستانی شمالغرب کشور را از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان مشگین شهر بیان کرد.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال ۱۳۹۴ در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۷/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


شهردار


تبریز