اخبار گردشگری

تولید ۵۰۰ مترمربع گلیم گل برجسته در استان مرکزی

قاسم کاظمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۰ بافنده عمده گلیم گل برجسته در سال جاری موفق شدند این میزان زیرانداز سنتی را تولید و روانه بازار مصرف کردند.
وی اظهار کرد: محصولات تولید شده هنرمندان گلیم باف استان مرکزی به نمایشگاه صنایع دستی تهران، شیراز و در داخل استان ارسال شده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: هنرمندان صنایع دستی گلیم گل برجسته این استان هفته آینده در نمایشگاه صنایع دستی هلند شرکت می کنند تا زمینه آشنایی و صادرات این محصول را به خارج مرزها افزایش دهند.
کاظمی افزود: به طور متوسط سالانه ۷۰۰ تا یک هزار مترمربع گلیم گل برجسته توسط هنرمندان صنایع دستی استان در خمین، اراک، دلیجان و ساوه تولید می شود.
وی اظهار کرد: هنرمندان گلیم گل برجسته در تهیه مواد اولیه مشکلی ندارند و نیاز است با تقویت بازاریابی رونق این رشته روزبه روز افزایش یابد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این هنربا مزیت های اقتصادی بالا، نقشه متنوع و جذاب به آسانی می تواند به پایه اشتغالزایی تبدیل شود اما نیاز است که شاغلان این صنف در چتر حمایتی موثر و راهبردهای صحیح بازاریابی قرار گیرند.
از ۲۹۵ رشته صنایع دستی فعال در کشور، ۱۱۰ رشته در استان مرکزی دایر است و یک سوم رشته های صنایع دستی کشور از جمله دست بافت های داری، گلیم کف ساده، گل برجسته و لباف بافی، کیسه و کرباس بافی، قدک بافی، کار بافی جاجیم بافی، آثار چوبی خراطی، ساز سازی، گره چینی و منبیت مس چکشی، قلم زنی و رودوزی سنتی مروارید دوزی، بخارا دوزی و سکه دوزی در این استان رونق دارد.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


استان مرکزی