اخبار گردشگری

گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با فضاهای اقامتی جدید دگرگون می‌شود

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس و برخی مسئولان روز جمعه از چهار طرح گردشگری یاسوج شامل هتل چهار ستاره و مجتمع تفریحی گردشگری پارک آبی، پارک اسکان یاسوج، موزه یاسوج و مجموعه فرهنگی ورزشی باقری بازدید کرد.
هم‌اینک بیش از ۲۰ طرح گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.
احمدی با اشاره به روند مطلوب این طرح‌ها بیان کرد: همه ما مکلف هستیم اقدامات لازم برای تسریع و تکمیل طرح‌های گردشگری را مهیا کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان از میراث فرهنگی و تاریخ کهنی برخوردار بوده که اشاعه، حفظ و معرفی آن‌ها بر توسعه استان تأثیر بسزایی دارد.
وی افزود: موزه یاسوج ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.
احمدی تصریح کرد: این موزه در ایجاد فرصت شغلی، در نگهداری و حفظ میراث فرهنگی و تاریخی این استان تأثیرگذار است.
این موزه ظرفیت نگهداری حدود هشت هزارشی تاریخی را دارد.
در سفر مردادماه سال گذشته هیات دولت به این استان ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح مهم فرهنگی اختصاص یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هتل چهار ستاره و مجتمع تفریحی گردشگری پارک آبی با زیربنای ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع محل تأمین اعتبار بانک گردشگری از منابع صندوق توسعه بوده است.
وی عنوان کرد: پارک اسکان یاسوج به مساحت ۱۲ هزار مترمربع دارای فضاهایی شامل آلاچیق، سکوی نشیمن و سرویس بهداشتی است.
احمدی گفت: پیش‌بینی تکمیل این طرح حدود ۴ میلیارد ریال بوده و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت، بارگاه امام‌زاده سید محمود کهگیلویه و سد کوثر از مهم‌ترین جاذبه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
یک‌میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۸۴ نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز سال جاری از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.
امسال ۳ میلیون گردشگر و مسافر از کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی
۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


امور زیربنایی


کهگیلویه و بویراحمد