اخبار گردشگری

پرداخت تسهیلات اشتغال به هنرمندان صنایع دستی آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا داریوش ملک زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران آستارا گفت: این تسهیلات با هدف رونق و توسعه صنایع ‌دستی با بازپرداخت سه‌ساله و نرخ سود پائین به هنرمندان رشته‌های گلیم‌بافی، معرق‌کاری و کاشی‌کاری پرداخت شد.
وی افزود: تسهیلات مشاغل‌خانگی هنرمندان صنایع‌دستی برای رفع موانع تولید و اشتغال، با همکاری بانک ها با حداقل مراحل اداری پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه روستای عنبران آستارا به عنوان یکی از قطب های گلیم بافی استان گیلان به شمار می رود، اضافه کرد: طرح روستای بدون بیکار با همکاری صندوق کارآفرینی امید در اوایل سال آینده در این روستا اجرا خواهد شد و پیش‌نویس تفاهم‌نامه آن امضا شده است.
ملک زاده با اشاره به اینکه در آستارا ۲۳۰ هنرمند صنایع دستی تحت پوشش بیمه هستند، تصریح کرد: برندسازی گلیم دهکده صنایع دستی عنبران، تشکیل سازمان مردم ‌نهاد با هدف تولید کیفی، بازاریابی و فروش صنایع‌ دستی با راه اندازی محل عرضه آنها در دستور کار اداره میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.
آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و بیش از یک هزار هنرمند در ۱۵ رشته صنایع دستی آن فعالیت می کنند و روستای عنبران بخش مرکزی آستارا به لحاظ کثرت تولید گلیم، به دهکده صنایع دستی مشهور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


گیلان


هنرمندان آستارا