اخبار گردشگری

تمدید مهلت فراخوان جذب سرمایه گذاری خارجی برای ساخت فرودگاه جدید اهواز

محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: فرودگاه جدید اهواز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۵۰هکتار در کیلومتر ۲۰ اهواز – ماهشهر با جذب سرمایه گذاری خارجی ۳۰۰میلیون دلار ساخته می شود.
وی گفت: در ابتدا قرار بود وزارت نفت فرودگاه جدید اهواز را احداث کند ولی با تصمیم دولت ، شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور متولی ساخت این فرودگاه شد.
قرار است با ساخت فرودگاه جدید اهواز ، فرودگاه فعلی اهواز در اختیار وزارت نفت قرار گیرد تا بهره برداری از منابع نفتی در محدوده زمینهای آن را شروع کند.

*احتمال ازسرگیری پرواز اهواز – نجف اشرف
مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان از احتمال ازسرگیری پرواز اهواز – نجف اشرف و بالعکس همزمان با راه اندازی دفتر صدور ویزای الکترونیک برای اتباع خارجی در این فرودگاه خبر داد.
رضایی افزود: با راه اندازی صدور الکترونیکی ویزا و تقاضا برای سفر به عتبات عالیات و همچنین فعالیت چند شرکت هواپیمایی خارجی در خوزستان ، امکان از سرگیری پرواز اهواز – نجف در آینده ای نزدیک وجود دارد.
به گفته وی متقاضی برای سفر به عتبات عالیات از خوزستان و از طریق فرودگاه اهواز وجود دارد.
وی گفت: هم اکنون در حال پیگیری فعالیت شرکت های هواپیمایی قطر ، البغداد و نجف هستیم تا بتوانیم گردشگران خارجی را به خوزستان جذب کنیم.
پنجشنبه هفته گذشته دفتر صدور ویزای الکترونیکی ۹۰روزه در فرودگاه بین المللی اهواز برای اتباع ۱۸۰کشور جهان با حضور حسن قشقاوی معاون کنسولی ، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور افتتاح شد ، پیش بینی می شود با این اقدام روح تازه ای در کالبد صنعت گردشگری خوزستان دمیده شود.

*۲۰ پرواز خارجی در فرودگاه بین المللی اهواز/ افزایش پروازهای خارجی
مدیرکل فرودگاه های خوزستان با بیان اینکه هفته ای ۲۰پرواز خارجی در فرودگاه اهواز انجام می شود افزود: با راه اندازی دفتر صدور ویزای الکترونیکی ، انتظار می رود تعداد پروازهای خارجی این فرودگاه در آینده نزدیک افزایش یابد.
رضایی افزود: با راه اندازی دفاتر هواپیمایی کشورهای منطقه و افزایش تعداد پروازهای خارجی ، زمینه تبدیل خوزستان به قطب گردشگری جنوب کشور فراهم می شود.
هم اکنون پروازهای خارجی از فرودگاه اهواز به دوبی و ترکیه (آنتالیا) توسط شرکت های ترکیش ایر و فلای دوبی صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا با اینکه فرودگاه اهواز با ۲۵۰هکتار مساحت در ردیف فرودگاه های کوچک محسوب می شود ولی از نظر تعداد پروازها پس از فرودگاه های مهرآباد تهران ، شهید هاشمی نژاد مشهد و شهید بهشتی اصفهان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.
روزانه حدود ۵۰ پرواز داخلی درفرودگاه اهواز انجام می شود.
۶۰۶۵/۶۰۰۲
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری

انتهای پیام /*


اقتصاد


فرودگاه اهواز


محمدرضا رضایی


تمدید فراخوان سرمایه گذاری فرودگاه جدید اهواز