اخبار گردشگری

نحوه رزرو هتل برای داشتن بهترین اتاق به نسبت پول خود

اگر برای اولین بار است که می خواهید روند رزرو هتل را انجام دهید، قبل از اینکه برای ماه عسل خود یا یک سفر تفریحی پر هیجان با خانواده تان اتاقی رزرو کنید لازم است تا نکاتی را بررسی نمایید.

بدون شک اقامت در هتل یکی از قسمت های پر هزینه در سفر شما خواهد بود بنابراین بهتر آن است تا مطمئن شوید بیش از مبلغ لازم، پولی را خرج نکنید.

چگونه:
۱- این نکته را در نظر داشته باشید نرخ اتاق مورد نظر شما، در روزهای مختلف و حتی در ساعات مختلف در یک روز متفاوت است. این تغییرات لحظه ای مخصوصا در زمان رزرو هتل در کیش بسیار مشهود است. بنابراین برای داشتن بهترین اتاق با پایین ترین نرخ لازم است تا زمان زیادی تحقیق کنید.

۲- ابتدا باید درباره نرخ برد اتاق مورد نظرتان تحقیق کنید. این نرخ بالاترین قیمت اتاق بوده و معمولا قابل تخفیف است ولی افرادی که از این موضوع آگاهی ندارند احتمالا به اشتباه فکر کنند که این نرخ بهترین قیمت برای اتاق است.

۳- درباره نوع هتل مورد نظرتان تصمیم گیری کنید. مثلا پیش از آنکه برای رزرو هتل در مشهد به بررسی هتل های این شهر بپردازید باید مشخص کنید چه هتلی مد نظرتان است: هتل ارزان قیمت ، هتل با قیمت متوسط ، هتل زنجیره ای ، هتل لوکس ، هتل سه ستاره و یا حتی پنج ستاره . این طبقه بندی عامل مهمی در نوع خدمات ، مبلمان اتاق ، امکانات رفاهی و نرخ است که می توانید پیش بینی کنید.

۴- اکنون که ایده ای از نوع هتل مورد نظرتان دارید ، شروع به تحقیق آنلاین در مورد نرخ رزرواسیون کنید . اگر می خواهید اصولی عمل کنید ، یک صفحه جدید اکسل باز کنید تا بتوانید نرخ های سایت های مختلف رزرو آنلاین هتل و سایت خود هتل را با هم مقایسه کنید.

۵- لازم است به این موضوع توجه کنید که حتی داخل یک هتل نیز همه اتاق ها شبیه هم نیستند . بعضی ها اتاق ها بزرگتر ، بعضی ها در گوشه هستند و چشم انداز زیباتری دارند و…. قبل از انجام رزرو هتل در مورد تمام این تفاوت ها تحقیق کنید.

۶- در نهایت از مهم ترین ابزاری که در دست دارید استفاده کنید. حتما در زمان رزرو به هتل بگویید که برای ماه عسل هتل آنها را انتخاب کرده اید. به احتمال زیاد نمی توانند از این شرایط بی تفاوت بگذرند و این موضوع در دریافت بهترین اتاق کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

نکته:
اگر محل هتل زیاد برایتان مهم نیست، می توانید مبلغ زیادی را با گرفتن یک هتل در منطقه ای دور از مرکز شهر مانند هتل های نزدیک به فرودگاه ذخیره کنید .