اخبار گردشگری

پیست اسکی آلوارس سرعین توسعه می یابد

کریم حاجی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیست اسکی آلوارس یکی از زیرساخت های گردشگری زمستانی استان اردبیل است که همواره مورد توجه گردشگران و ورزشکاران بوده است.
وی اضافه کرد: به منظور توسعه این پیست، سرمایه گذار طرح درخواست افزایش محدوده کرده که از طریق امور اراضی مورد موافقت قرار گرفته و در آینده نزدیک با توسعه این پیست ورزشکاران سراسر کشور می توانند جهت تمرین و آموزش به آلوارس مراجعه کنند.
حاجی زاده توسعه زیرساخت های گردشگری زمستانی را یکی از اولویت های میراث فرهنگی استان دانست و افزود: مسئولان استانی نیز به این مقوله توجه ویژه ای دارند و با توجه به اینکه میزان بارش برف و ماندگاری برف در اردبیل بالا است، اردبیل قابلیت پیاده سازی گردشگری زمستانی و ورزش های مرتبط با برف را دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: اقلیم این استان به لحاظ واقع شدن در میانه ارتفاعات موجب شده تا اردبیل مستعد ایجاد زیرساخت های گردشگری زمستانی باشد.
حاجی زاده به ضرورت توزیع جغرافیایی و فصلی گردشگری در اردبیل اشاره کرد و افزود: به منظور توسعه گردشگری زمستانی برنامه های متعددی در تمام فصول سال مد نظر است.
او ادامه داد: بر این اساس تمامی طرح های سرمایه گذاری گردشگری زمستانی با اولویت بررسی شده و حتی بسته های تشویقی در اختیار متقاضی قرار می گیرد.
پیست اسکی آلوارس در شهر گردشگری سرعین در دامنه های سبلان بعد از پیست شمشک دومین پیست معتبر ایران است که در صورت راه اندازی خط ۲ و ۳ تله کابین و امکانات اقامتی و خدماتی این مجموعه می تواند محل برگزاری مسابقات جهانی اسکی و توسعه گردشگری زمستانی باشد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


پیست اسکی


اردبیل


توسعه