اخبار گردشگری

پژوهش های باستان شناسان جوان امیدوار کننده است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، حکمت الله ملا صالحی روز سه شنبه در آیین رونمایی کتاب بررسی باستان شناختی محوطه مانایی بوکان اظهار کرد که این مجموعه پژوهش محصول خرمن خوشه های مزرعه ای است که بیش از یک دهه به طول انجامیده است.
وی افزود : بررسی باستان شناختی محوطه مانایی بوکان یک پروژه مطالعاتی بود که از سال ۸۲ آغاز شد و به رغم فراز و فرود های مختلف امروز به نتیجه رسیده و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است .
این استاد حکمت و فلسفه اضافه کرد : موانع اداری ، اجرایی و مالی کاروان برنامه های پژوهشی را با اختلال و کندی مواجه می کند و کار متخصصان و پژوهشگران باستان شناسی را قدری دشوار کرده است .
وی ادامه داد : اینک اطلاعات ما به واسطه این پژوهش درباره هویت ، سبک و سنت آجرهای لعاب دار مانایی ها مطئمن تر از قبل است و تصویر شفاف تر دیگری از ایران باستان در مقابله دید گان ما قرار گرفته است .
ملاصالحی ابراز امیدواری کرد تا یوسف حسن زاده بتواند در سایر برنامه های مطالعاتی و پژوهشی خود گام های مثتبی در مطالعه و ارایه تصویر دقیق تر از آثار و محوطه های باستانی ایران به نمایش بگذارد.
به گزارش ایرنا ، مجموعه مقالات بررسی باستان شناختی محوطه مانایی بوکان با تکیه بر مجموعه اجرهای لعاب دار موزه ملی به کوشش یوسف حسن زاده حکمت الله ملاصالحی در قالب کتابی با ۲۱۴ صفحه در انتشارات میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری موزه ملی ایران انتشار یافته است .

فراهنگ ** ۱۰۸۵** ۳۰۷۹** ۱۸۲۳ خبرنگار : علی اسدی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


کتاب محوطه مانایی بوکان


ملاصالحی