اخبار گردشگری

گردشگران ۱۰ کشور از موزه های استان اردبیل بازدید کردند

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، کریم حاجی زاده افزود: این گردشگران از اتباع آلمان، چین، فرانسه، آذربایجان، ترکیه، ایتالیا، آمریکا، استرالیا، اتریش و انگلیس بوده اند.
او با بیان اینکه بیشترین بازدید از موزه های استان مربوط به گردشگران آلمانی است، ادامه داد: امسال چهار هزار و ۸۶۵ بازدید کننده خارجی با بلیط و یک هزار و ۲۳ نفر به صورت رایگان از موزه های استان بازدید کرده اند.
او گفت: بیشترین بازدید گردشگران خارجی از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی که یک اثر ثبت شده در یونسکوست، می باشد.
به گفته حاجی زاده،همچنین امسال ۱۵۹ هزار و ۹۸۷ بازدید کننده داخلی با تهیه بلیط و ۴۶ هزار و ۴۳۶ نفر به صورت رایگان از موزه های استان بازدید کرده اند.
وی مجموع بازدید از موزه های استان را ۲۱۲ هزار و ۵۲۷ نفر برشمرد و افزود: بیشترین بازدید گردشگران خارجی در آبان ماه و بیشترین بازدید گردشگران داخلی در شهریور ماه به ثبت رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: در آبان ماه یک هزار و ۱۸ گردشگر خارجی با تهیه بلیط و ۱۶۴ نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید کردند که در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است.
حاجی زاده افزود: در بخش گردشگران داخلی که بیشتر از استان های تهران، البرز، مازندران و گیلان می باشد نیز بیشترین بازدید با ۳۲ هزار و ۳۹۳ نفر از طریق تهیه بلیط و هشت هزار و ۳۰۰ نفر به صورت رایگان در شهریور ماه به ثبت شده است.
اردبیل به دلیل پیشنیه تاریخی دارای آثار فرهنگی و تاریخی فراوانی است.
موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۳۰۰۶/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه


گردشگر


اردبیل