اخبار گردشگری

۲۷ اقامتگاه بوم گردی در دست ساخت در استان مرکزی

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، سیدمحمد حسینی افزود: با راه اندازی این اقامتگاه های بوم گردی، شمار اقامتگاه های استان به ۳۱ مورد می رسد.
وی اظهار کرد: تا کنون ۱۴ تقاضای تبدیل خانه های تاریخی و روستایی به اقامتگاه های بوم گردی در استان مرکزی تایید شده و موافقت اولیه برای انجام این طرح ها توسط اداره کل میراث فرهنگی استان صادر شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۱۳ متقاضی عملیات ساخت اقامتگاه را در سطح استان به زودی آغاز خواهند کرد که این مهم نشانگر توجه سرمایه گذاران به صنعت گردشگری است.
حسینی افزود: اقبال نشان دادن گردشگران داخلی و خارجی به اقامتگاه ها و هتل های سنتی، تسهیل در روند اعطای مجوز ها، ارایه تسهیلات و اطمینان سرمایه گذاران به بازگشت سرمایه از دلایل توجه سرمایه گذاران به ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در استان مرکزی است.
وی اظهار کرد: رشد شهرنشینی و توسعه زندگی ماشینی باعث شده تا گردشگران با هدف دوری از زندگی پرسر و صدا با پناه بردن به طبیعت به دنبال شیوه های زندگی سنتی برای یافتن آرامش روحی و نشاط روانی باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در چند سال اخیر گردشگران داخلی و خارجی از اقامتگاه های بوم گردی استقبال خوبی داشته اند و این مهم فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ های مختلف بومی و منطقه ای وتوسعه صنعت گردشگری است.
حسینی، با یادآوری اینکه، چهار اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است، افزود: با افزایش اقبال عمومی گردشگران در استان و بالا رفتن شمار مراجعان به اقامتگاه ها، روند پذیرش تقاضای برای ایجاد مراکز بوم گردی افزایش پیدا خواهد کرد.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بوم گردی


استان مرکزی