اخبار گردشگری

ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب کشور/کاهش آلودگی هوا در تهران از اواخر امشب

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب کشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آینده گفت: سامانه بارشی به تدریج از بعد از ظهر امروز وارد کشور می‌شود و استان‌های شمال غرب و غرب را در برمی‌گیرد.

 

او با بیان اینکه این سامانه همراه با وزش باد خواهد بود، ادامه داد: از اواخر امشب یا اوایل صبح فردا در استان تهران نیز بارندگی شاهد بارندگی خواهیم بود، البته بارش قابل توجهی در تهران نخواهیم داشت، اما هوای تهران را لطیف و پاکیزه خواهد کرد و انباشت آلودگی‌هایی که طی چند روز گذشته در تهران داشتیم را کاهش می‌دهد.

 

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در بیشتر نقاط کشور وزش باد را خواهیم داشت البته در شهرها و مناطق کوهستانی غرب کشور مانند کردستان و کرمانشاه بارش‌های بسیار خوبی خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌کنیم بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر بارش برف خواهیم داشت البته برخی از این بارش‌ها به صورت باران خواهد بود.

 

وظیفه خاطرنشان کرد: انتظار داریم که از امشب در شمال بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، مناطق کوهستانی خوزستان، ایلام، لرستان، بخش‌های غربی کرمانشاه و کردستان، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارش‌هایی به صورت برف و باران شاهد باشیم.

 

او با بیان اینکه البرز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تحت تاثیر این سامانه بارشی خواهد بود، گفت: شدت بارش‌ها بتدریج در ۴۸ ساعت آینده به دامنه‌های شمالی البرز در جنوب استان گلستان و جنوب استان مازندران منتقل می‌شود. روز چهارشنبه نیز این بارش‌ها را در گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان و شرق استان مازندران شاهد خواهیم بود در دیگر استان‌ها بارشی نخواهیم داشت.

 

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: عمدتا بارش‌ها در روز سه‌شنبه در مرکز، شمال و غرب کشور متمرکز است و از روز چهارشنبه بارش‌ها محدود در دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور می‌شود. متاسفانه این سامانه پس از عبور از زاگرس محدود به دامنه‌های البرز می‌شود و استان‌های جنوبی کشور را شامل نمی‌شود.