اخبار گردشگری

ضرر یک میلیارد دلاری گردشگری اندونزی

با فوران آتش فشان بالی این جزیره موردعلاقه توریست ها با بحران روبه رو شد و مقامات اندونزی امیدوارند بتوانند در تعطیلات سال نو بار دیگر گردشگران را به این مکان بکشانند.

با فوران کوه آتش فشان مون آگونگ نزدیک یک میلیارد دلار (۷۵۰ میلیون پوند) به جزیره بالی واقع در اندونزی خسارت وارد شد.

جوکو ویدودو رییس جمهور این کشور با بازدید از این جزیره پیش از کریسمس تاکید کرد که این کوه آتش فشان دیگر خطری دربرندارد. آتش فشان این جزیره که پس از نیم قرن سکوت، ماه پیش شروع به فوران دوباره کرد، دریایی از خاکستر و مواد مذاب سرد شده به جای گذاشت. مقامات اندونزی به فاصله ۶ مایلی این آتش فشان را منطقه ویژه اعلام کردند و بالاترین سطح امنیتی را برای آن در نظر گرفتند.

اکنون وزیران اندونزی تاکید دارند افرادی که برای تعطیلات سال نو قصد سفر دارند، نباید از رفتن به بالی هراسی داشته باشند.

اما برخی از هتل داران بالی گفته اند دامنه فوران این کوه آتش فشان بیشتر از انفجار بمب در بالی در سال ۲۰۰۲ بود که ۲۰۲ نفر کشته به جای گذاشت و بیشتر از ۲۰۰ نفر را زخمی کرد. رییس اتحادیه هتل و رستوران داران بالی نیز در مقایسه با این رویداد با آن حادثه تروریستی گفت این حادثه سخت تر بود زیرا بعد از آن حادثه بلافاصله امکان کلید زدن کارها وجود داشت اما حالا ما هنوز نمی دانیم که آتش فشان کاملا تمام شده یا خیر.

وزیر گردشگری بالی تایید کرده که فوران آتش فشان موجب حضور نیافتن حدود یک میلیون توریست در این مدت شده است. عارف یحیی در این زمینه گفت: با بسته شدن فرودگاه بالی آمار ورود مسافر به این جزیره به ۳ تا ۹ هزار نفر در روز رسید در حالی که به صورت عادی این جزیره روزانه ۱۵ هزار نفر مسافر دارد و این کاهش به معنی از دست رفتن ۲۵۰ میلیارد روپیه برابر ۱۳.۸ میلیون پوند در روز است.

این جزیره با دارا بودن سواحل زیبا و معابد متعدد، مهم ترین بخش توریستی برای اندونزی محسوب می شود. حدود ۴.۵ میلیون مسافر در فاصله ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۷ از بالی بازدید کردند که تقریبا نصف جمعیت ۱۰.۵ میلیون نفری است که در این مدت وارد اندونزی شدند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.