اخبار گردشگری

محکومیت مداخله کانادا در امور داخلی ایران از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه مداخله جویانه کانادا درباره اعتراض‌های اخیر در ایران را رد کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن محکومیت و رد بیانیه مداخله‌جویانه وزارت امور خارجه کانادا در امور داخلی کشورمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مواضع مداخله‌جویانه دولت کانادا را ناقض تعهدات حقوقی و بین‌المللی آن کشور و فاقد هر گونه وجاهت می‌داند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره با قتل یک شهروند ایرانی مقیم کانادا توسط پلیس این کشور و عدم پاسخگویی دولت کانادا تاکنون و نادیده گرفتن مطالبات و درخواست‌های به حق ایرانیان مقیم کانادا به منظور برخورداری از حقوق اولیه کنسولی و اقامتی به رغم پیگیری‌های مستمر ایرانیان و وزارت امور خارجه کشورمان را از مصادیق سیاست‌های دوگانه این کشور در قبال شهروندان ایرانی خواند.

قاسمی ضمن تأکید بر اینکه، این‌گونه مواضع دولت کانادا با اظهارات مقامات عالیه آن کشور در خصوص تعامل و گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران هم‌خوانی ندارد، گفت: متاسفانه این ادبیات دولت کانادا تکرار ادبیات غلط، غیرمنطقی و ناکار آمد دولت‌های قبلی کانادا علیه مردم ایران بوده و مردود است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه کانادا در واکنش به اعتراضات مردم ایران در روزهای اخیر یک بیانیه منتشر کرد و به تکرار مواضع مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی از این اتفاق پرداخت.

بنا بر گزارش شبکه سی‌بی‌سی، در بیانیه وزارت امورخارجه کانادا آمده است: اوتاوا از تلاش مردم ایران که از حقوق اولیه‌شان برای اعتراض مسالمت‌آمیز بهره می‌برند، دلگرم شده است و از مقامات ایران می‌خواهد تا به حقوق بشر و دموکراتیک مردمش احترام بگذارد.