اخبار گردشگری

کشف بیش از ۶۰ قطعه پرنده تاکسیدرمی از شکارچی متخلف آملی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت که لاشه تاکسیدرمی شده بیش از ۶۰ قطعه انواع پرندگان مهاجر و نادر از یک شکارچی متخلف در این شهرستان کشف شده است.

بهمن صادق نژاد افزود: این شکارچی متخلف با شکار پرندگان مهاجر، لاشه آنها را تاکسیدرمی کرده و هر قطعه را به قیمت ۲۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رساند.

وی توضیح داد که لاشه پرندگان با پیگیری های یک هفته ای ماموران حفاظت محیط زیست و هماهنگی مقام قضایی و پاسگاه انتظامی بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل، از فروشگاه این شکارچی متخلف کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل لاشه های تاکسیدرمی کشف شده را از گونه های مختلف پرندگان مهاجر شامل کاکایی، چلچه دریایی، شانه به سر، سار، سبزقبا و انواع مرغابی معرفی کرد و گفت که از این شکارچی یک قبضه اسلحه شکاری و چندین فشنگ هم کشف و ضبط شده است.

وی افزود که شکارچی متخلف با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شده است . شکار و تاکسیدرمی گونه های مختلف حیات وحش در سال های اخیر به علت تقاضای زیاد در جامعه به یک شغل کاذب و سرگرمی برای عده ای سودجو در مازندران تبدیل شده است.

تاکسیدرمی یا آکنده سازی، فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش است. در تاکسیدرمی بدن جانوران را تهی می کنند و با پرکردن بدن آنها با مواد مختلف آنها را به نمایش می گذارند که برخی موارد در موزه های تاریخ طبیعی این امر صورت می گیرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.