اخبار گردشگری

همدان ۲۰۱۸ آزمون بزرگی برای رونق گردشگری همدان است

کامران گردان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایجاد بسترهای گردشگری زمینه ساز فراهم آوردن مقدمات میزبانی از این رویداد مهم بین المللی است و در این حوزه ساماندهی نقاط تاریخی و گردشگری شهر باید در اولویت قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر ساماندهی روزبازارها، پارک ها و دیگر نقاط پرتردد مردمی، گفت: یکی از معضلات فعلی داخل شهر فعالیت بازار پرندگان زینتی و طیور است که نیاز به ساماندهی و طرحی جدید دارد.
گردان افزود: ایجاد سایت پرندگان از مصوبات دوره چهارم شورای شهر است که انتظار داریم هر چه سریعتر عملیاتی شود.
وی بیان کرد: با توجه به رویداد ۲۰۱۸، ساماندهی روز بازارها، پارک آرامش و بازارچه پرندگان زینتی و طیور بسیارحائز اهمیت و تاثیرگذار است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: بازارچه‌های محلی و روز بازارها در تمرکززدایی جمعیت فعال مرکز شهر بسیار تاثیرگذار بوده و انتقال آن به حومه شهر نه تنها باعث کاهش تردد و ترافیک می شود، بلکه در هزینه های مدیریت شهری نیز موثر است.
گردان اظهار کرد: برای احداث بازارهای محلی و روز بازارها می توان از مشارکت سرمایه‌گذاران کمک گرفت و ضمن ارایه تخفیف ویژه‌ برای اخذ پروانه، تمامی مناطق و شهرک ‌ها را به این بازارچه ها تجهیز کرد.
وی خاطرنشان کرد: رویداد ۲۰۱۸ عظم جدی مسئولان دستگاه های مختلف اجرایی همدان را می طلبد تا در اجرای این آزمون مهم سربلند باشند و زمینه افزایش شمار گردشگران خارجی را مهیا سازند.
وی بیان کرد: این فرصت طلایی را نباید به راحتی از دست داد چرا که می تواند زیبایی های تاریخی و گردشگری همدان را به جهانیان به خوبی معرفی کند.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و همچنین در آبان ماه سال آینده این استان میزبان بیش از ۱۵۰ کشور و ۵۰۰ عضو وابسته با سازمان جهانی گردشگری در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری است.
۷۵۲۰/۲۰۹۰
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


اجتماعی


همدان۲۰۱۸


گردشگری


شورای شهر همدان