اخبار گردشگری

رکورد جدید گردشگران خارجی برای اسپانیا

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه لا راسون، روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی به اسپانیا همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد معضلاتی همچون سوء قصد های تروریستی تابستان امسال در شهر بارسلونا و بحران جدایی طلبی ایالت کاتالونیا هم نتوانسته اند تاثیری منفی بر این مهم بگذارند.
بر اساس گزارش موسسه ملی آمار اسپانیا، این کشور در ۱۱ ماه از سال ۲۰۱۷ مجموعا پذیرای ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی بود که تا همین جا دومیلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیشتر از آمار کل سال ۲۰۱۶ بوده است.
آمار ورود گردشگران خارجی به اسپانیا فقط در ماه نوامبر (آبان) در مقایسه با آمار نوامبر ۲۰۱۶ افزایشی ۷٫۴ درصدی نشان می دهد.
بدین ترتیب اسپانیا در پایان امسال و با احتساب آمار دسامبر (آذر) احتمالا براحتی از مرز ۸۰ میلیون گردشگر خارجی خواهد گذشت و ممکن است جایگاه دوم جهانی را در این زمینه که در اختیار آمریکاست، ازآن خود کند.
در سال گذشته میلادی فرانسه که خود ۶۷ میلیون جمعیت دارد، پذیرای ۸۲ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی بود و جایگاه اول جهانی را از این نظر ازآن خود کرد.
آمریکا با جمعیتی ۳۲۳ میلیونی طبق آمار پارسال پذیرای قریب به ۷۶ میلیون گردشگر خارجی بود و در جایگاه دوم قرار گرفت و اسپانیا با یک جمعیت ۴۶ میلیونی آماری نزدیک به گردشگران ورودی به آمریکا به ثبت رساند و بر جایگاه سوم جهانی تکیه زد.
اروپام *۵*۴۹۱**۱۴۷۹
ناشر:حسن سالک رضائی
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگران خارجی‌


اسپانیا


توریسم