اخبار گردشگری

افزایش ۱۱۵درصدی بازدیدکنندگان خارجی از موزه های استان مرکزی

سیدمحمد حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۲۲ گردشگر خارجی از کشورهایی اروپایی، آسیایی و چین در سال جاری از ۱۰ موزه استان مرکزی دیدن کردند.
وی اظهار کرد: ۲۵ هزار و ۲۵۰ نفر از بازدیدکنندگان امسال موزه های استان را گردشگران داخلی و ۱۲۲ نفر را گردشگران خارجی شامل می شوند.
وی گفت: ترکیب موزه های استان در شهرستان های مختلف متنوع است و در این اماکن به صورت تخصصی اشیای جذاب و ارزشمندی در حوزه تاریخی، مردم شناسی، آب ، اسناد، باستان شناسی و صنایع دستی به معرض دید عموم گذاشته شده است.
حسینی افزود: اشیای با ارزش و قدیمی اراک در مکان های تغییر کاربری یافته بناهای تاریخی به طور پراکنده نگهداری می‌شود که شرایط موجود در این بناها مناسب موزه داری نیست.
وی اظهار کرد: با تکمیل و راه اندازی موزه بزرگ اراک تمامی اقلام، اشیا و آثار گذشتگان به این مکان منتقل و به صورت علمی و اصولی از آن ها نگهداری می‌شود.
وی در خصوص ساخت موزه فرش اراک نیز گفت: یک سال از آغاز عملیات اجرایی این موزه گذشته است اما اقدام موثری برای تملک زمین موزه از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک انجام نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سرعت دادن به فرآیند راه اندازی موزه فرش اراک نیازمند اقدامات اثربخش و همراهی متعهدانه دستگاه های متولی در استان است.
حسینی افزود: عملیات اجرایی موزه فرش اراک با چهارهزار مترمربع وسعت در ۲ طبقه، ۱۰۰ میلیارد هزینه برای ساخت آن برآورد شده است.
۹ موزه دولتی و یک موزه خصوصی در استان مرکزی وجود دارد.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


موزه


استان مرکزی