اخبار گردشگری

مرکز مشاوره خانواده در عتبات مقدس ایران و عراق راه اندازی می شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ‘احمد شرفخانی’ شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید نمایندگان ۱۷ تولیت آستان‌ مقدس و بقاع متبرک جهان اسلام از امامزاده آقا علی عباس (ع) بادرود نطنز به خبرنگاران گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که باید در اماکن متبرکه نسبت به آن توجه ویژه داشت، خانواده است که در نشست تولیت عتبات و بقاع متبرکه جهان اسلام پیگیری این مهم مصوب شد.
وی افزود: مرکز مشاوره خانواده در همه عتبات مقدس و بقعه های متبرکه در کشورهای ایران و عراق راه اندازی می شود و برنامه های آموزشی مهارت های زندگی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه یکی از هدف های ایجاد این مراکز مشاوره است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه بیان کرد: مسائل حقوقی، فرهنگی، عمرانی، مدیریتی و تکریم زائران و توسعه امور زیارتی در نشستی با حضور نمایندگان تولیت عتبات و بقاع متبرکه جهان اسلام بحث و بررسی شد.
او هم‌افزایی و همگرایی میان فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به ویژه در بخش آموزش و پژوهش، مدیریت آستان‌های متبرک، احیای موقوفات و فناوری اطلاعات را از دیگر هدف های این نشست عنوان کرد و از میزبانی نشست تولیت عتبات مقدس و بقعه های متبرکه جهان اسلام در فروردین ماه ۱۳۹۷ از سوی تولیت آستان مقدس کاظمین (ع) خبر داد.
نمایندگان تولیت عتبات مقدس و بقعه های متبرکه جهان اسلام روز پنجشنبه از حرم حضرت معصومه (ع) در قم و آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس (ع) در بادرود نطنز دیدن کرده و در آئین غبار روبی بارگاه حضرت سلطان علی ابن محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در این شهرستان شرکت کردند.
آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) از فرزندان بلافصل امام موسی بن جعفر (ع) در ۶ کیلومتری شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز قرار دارد.
شهرستان نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشار دهنده: هادی افتخاری
۷۴۳۰/۸۱۲۳**۱۳۷۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


مشاوره خانواده


عتبات عالیات


بادرود نطنز