اخبار گردشگری

کاربری ۱۵ خانه تاریخی در اصفهان به گردشگری تغییر می یابد

به گزارش ایرنا به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان فریدون الله یاری روز پنجشنبه با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای تغییر کاربری خانه های تاریخی اصفهان به گردشگری در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است افزود: هم اینک و در مرحله تغییر کاربری خانه های تاریخی اصفهان،۱۵ باب خانه بعد از تغییر کاربری آماده بهره ‌برداری شده است.
وی اظهار کرد: با تمهیدات این اداره کل، سرمایه ‌گذاری در حوزه خانه‌های تاریخی در اصفهان رونق پیدا کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: هم اینک تلاش می شود تا در راستای حمایت از مالکان خانه های تاریخی و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی تسهیلاتی در زمینه حفظ و احیای این خانه‌ها به عنوان تاسیسات گردشگری اختصاص یابد.
الله یاری همچنین تاکید کرد: خانه‌های تاریخی اصفهان می‌توانند به افزایش ظرفیت اقامتگاه‌های سنتی اصفهان کمک کنند.
وی یادآوری کرد: تغییر کاربری خانه های تاریخی از یک سو به منظور حفاظت از این خانه ها و از سوی دیگر ایجاد تاسیسات گردشگری در مرکز شهر اصفهان است که بدلیل کمبود زمین امکان آن وجود نداشت.
وی افزود: به این منظور سعی بر آن است تا با جلب حمایت بانک ها و موسسات مالی اعتبارات و تسهیلات لازم را برای تغییر کاربری خانه‌ های تاریخی محقق شود و در همین راستا برای هر کدام از این خانه ها تسهیلات سازمانی پیش ‌بینی شده است.
در استان اصفهان بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘ وزوان’ ، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت/۶۹۹۴ / ۶۰۲۲ خبرنگار:آرزو فلاح – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


خانه های تاریخی


اصفهان