اخبار گردشگری

جشنواره منطقه ای'سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری' در گچساران آغاز شد

به گزارش ایرنا معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین گفت: دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس در گچساران برگزار شد.
الماس قبادی گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره خوراک‌های سنتی هر منطقه را طبخ و ارائه می‌کنند.
وی اظهار کرد: در این جشنواره ۴۰ غرفه غذا، نمایش و مسابقه آشپزی در فضای باز و مسقف در نظر گرفته شده که از این تعداد غرفه‌ها ۱۵ مورد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ابراز کرد: در این جشنواره نمایشگاه خوراک‌های سنتی، چادرهای عشایر و آیین و فرهنگ هر استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و نشست‌های مختلف با موضوع‌های مرتبط با خوراک‌های سنتی و سالم نیز برگزار می‌شود.
قبادی ابراز کرد: برای ترویج غذای ایرانی در خانه و رستوران‌ها باید کارهای زیادی انجام شود و یکی از این اقدامات برند سازی غذاهای ایرانی است که باید انجام شود.
قبادی با درخواست از عموم مردم برای بازدید از این جشنواره و نمایشگاه ادامه داد: بازدید از جشنواره سفره برای عموم مردم آزاد است و مردم می‌توانند در بازدید از این جشنواره با خوراک‌های سنتی و سوغات محلی هر استان آشنا شوند.
وی ابراز کرد: در این جشنواره مسابقه آشپزی از واحدهای دارای پروانه بهره برداری رسمی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقه آشپزی با حضور سه داور ملی داوری خواهد شد گفت: این جشنواره به مدت دور روز از ساعت ۲ تا ۲۲ آماده بازدید علاقه‌مندان است.
او بیان کرد: هر ساله گردشگران زیادی در دنیا با هدف تجربه طعم‌های جدید راهی سفر می‌شوند لذا این جشنواره فرصتی برای معرفی خوراک‌های سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
نخستین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و فارس از ۲۵ تا ۲۷ آذر ۹۵ در شیراز برگزار شد.
این جشنواره سراسری در هشت منطقه در کشور برگزار می‌شود که کهگیلویه و بویراحمد جشنواره منطقه هفتم این جشنواره را بر گزار می‌کند.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: علیزاده
/۱۶۶۲/۲۰۸۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


سفره ایرانی


میراث فرهنگی


گچساران