اخبار گردشگری

برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی در بهمن ماه

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیا، پرهام جانفشان گفت: از جمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی بناهای تاریخی در عرصه عکاسی، می توان به فرهنگ سازی و توجه به میراث فرهنگی و بناهای تاریخی کشور، اهمیت بخشی به بناهایی که کمتر دیده شده اند از رهگذر لنز دوربین عکاسان و شناسایی بهتر و امکان برنامه ریزی برای ابنیه تاریخی کشور اشاره کرد.
وی با بیان اینکه نشان دادن جریان زندگی در ابنیه احیاء شده یکی از محورهای اصلی این جشنواره است، ادامه داد: دیده شدن بناهای تاریخی نظیر کاروانسراها، حمام ها، آب انبارها، محوطه های تاریخی در کشور، توجه به ارزش های فرهنگی و متمایز کردن آنها در آثار تاریخی ایران از دیگر مواردی است که در برگزاری این رویداد مدنظر قرار داده شده است.
سرپرست صندوق احیاء تصریح کرد: انتشار فراخوان این جشنواره تا دو هفته آینده انجام می شود و عکاسان و عموم علاقه مندان در بازه زمانی سه ماه(از ابتدای بهمن) فرصت دارند که عکس های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، موسسه‌ای غیرانتفاعی و وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که در زمینه تشویق، هدایت و حمایت از فعالیت‌های قانونی سرمایه گذاران، تعیین کاربری و اعطای مجوز بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ایران فعالیت می کند.
حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با احیای بناها و اماکن تاریخی برای توسعه ظرفیت های فنی و مهندسی در این زمینه و اعطای تسهیلات حمایتی به بهره‌برداران با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از دیگر وظایف و اختیارت این صندوق تخصصی است.
فراهنگ ** ۳۰۷۹ ** دریافت: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


صندوق احیا


جشنواره ملی بناهای تاریخی


جانفشان