اخبار گردشگری

گردشگری زمستانی با محوریت کوهستان در اردبیل تقویت می شود

کریم حاجی زاده روز چهارشنبه افزود: اردبیل قابلیت کمتر شناخته شده ای در گردشگری زمستانی دارد و اقلیم این منطقه که موجب شده زمستان ها همراه با بارش برف و ماندگاری طولانی مدت برف باشد، می بایست مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: در وضعیتی که طبیعت این استان توانمندی رونق گردشگری زمستانی را دارد در برخی کشورهای خارجی برف مصنوعی برای گردشگری زمستانی تولید می شود.
او اظهار کرد: با توجه به اقلیم کوهستانی منطقه می توان ورزش های زمستانی مرتبط با کوه را در این استان فعال کرد و همچنین ورزش های هیجانی در زمستان را رونق بخشید.
به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، وی همچنین با ذکر مثالی به تجربه شهر ارزروم اشاره کرد و افزود: این شهر اقلیم و جغرافیای مشابه اردبیل دارد که توانسته با بهره گیری از ظرفیت های اقلیمی به مرکز ورزش های زمستانی دانشجویان جهان تبدیل شود.
حاجی زاده همچنین بر لزوم توزیع فصلی سفر در این استان تاکید کرد و گفت: در این راستا از پروژه های سرمایه گذاری که بتواند زیرساخت های گردشگری زمستانی را رونق بخشد حمایت می شود.
رشته کوه سبلان در غرب اردبیل به گفته کارشناسان یکی از بهترین مکان ها برای اجرای برنامه های کوهنوردی و ورزش های زمستانی است اما تنها به بهره برداری سنتی و استفاده از ظرفیت های طبیعی در فصل تابستان محدود شده و در فصول سرد تقریبا بلااستفاده است در حالی که بهترین فصل بهره برداری از جاذبه های دامنه سبلان مانند آب های گرم معدنی فصل زمستان می باشد.
پیست اسکی آلوارس در شهر سرعین بعد از پیست شمشک دومین پیست معتبر ایران است که در صورت پایان یافتن خط ۲ و ۳ تله کابین و امکانات اقامتی و خدماتی این مجموعه می تواند محل برگزاری مسابقات جهانی و
توسعه گردشگری زمستانی باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


کوهستان


گردشگری