اخبار گردشگری

مرکز جدید گردشگری در شرق اصفهان ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، فریدون الله یاری عصر سه شنبه در نشست تجلیل از فعالیت های مدیران ستاد اجرایی سفراستان اصفهان افزود : با بروز خشکسالی مکرر در مرکز ایران، هم اکنون منطقه شرق شهرستان با تنگناهای جدی روبروست که با برنامه ریزی های به عمل آمده تلاش می شود تا گردشگری در این منطقه همانند سایر مناطق استان نهادینه شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: با توجه به غنای فرهنگی منطقه شرق و وجود آثار تاریخی بی نظیر دراین منطقه تلاش می شود تا با مرمت آثار تاریخی شهرها ومناطق این منطقه و تعریف مسیرهای گردشگری به توسعه گردشگری در این منطقه اهتمام بیشتری شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس مرمت ۲۵ اثر تاریخی در محور شرق اصفهان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است زیرا اعتقاد ما بر این است که راهکار توسعه پایدار منطقه شرق شهرستان اصفهان گردشگری است.
الله یاری افزود: در راستای مرمت آثار تاریخی منطقه شرق اصفهان، مرمت کامل روستاهای هدف گردشگری در این منطقه همچون روستای قهی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است تا با این اتفاق گردشگری در منطقه شرق با همراهی صنایع دستی، جایگزین کشاورزی و دامداری شود.
وی همچنین با اشاره به رشد پنج برابری ورود گردشگران خارجی به اصفهان در سه سال اخیر تاکید کرد: مدیریت ارشد استان اصفهان هم اینک سیاست توسعه گردشگری را سر لوحه فعالیت های استان قرار داده و گردشگری در پهنه استان گسترشی منطقی یافته است.
در پایان این نشست، از مدیران و فعالان ستاد اجرایی خدمات سفر اصفهان قدردانی شد.
منطقه شرق اصفهان با محوریت شهر ورزنه در کنار رودخانه زاینده رود و در ۱۰۵ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان قرار دارد.
از مکان های گردشگری این منطقه می توان به تپه های ماسه ای ، تالاب گاوخونی و آثار معماری با ارزش تاریخی اشاره کرد.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘ وزوان’ ، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت/۶۹۹۴ / ۶۰۲۲ خبرنگار:آرزو فلاح – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


توسعه صنعت گردشگری


شرق استان اصفهان


مرکز گردشگری