اخبار گردشگری

۱۶ طرح گردشگری در استان اردبیل در دست اجرا است

عسگر سنگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حمایت از سرمایه‌ گذاران طرح های گردشگری با پرداخت تسهیلات یارانه ‌دار و با نرخ سود پایین در دستور کار است و تاکنون ۶ مورد از این سرمایه ‌گذاران موفق به دریافت تسهیلات کم بهره شده اند.
وی با بیان اینکه استان اردبیل مستعد فعالیت ‌های گردشگری است، بیان کرد: توسعه گردشگری در شهرهای مستعدی همچون اردبیل ، سرعین ، مشگین‌ شهر و خلخال دنبال می شود و در سایر شهرستان ‌های دارای جاذبه‌ های تاریخی و دیدنی شناساندن ظرفیت‌ های موجود برای سرمایه‌ گذاران مد نظر است.
وی اردبیل را یکی از استان ‌های گردشگرپذیر در کشور دانست و گفت: باید در چند سال آینده سبک و سیاق گردشگری‌ را از شکل سنتی به سمت توسعه ‌ای هتل ، رستوران و سایر تاسیسات مدرن به پیش برد تا گردشگری از اسکان موقت و محدود به سمت گردشگری فراگیر در مناطق مختلف استان تبدیل شود.
معاون سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: در سال آینده فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری در قالب همایشی در ۱۰ شهرستان استان اردبیل معرفی می شود و این اداره کل اداره کل مصمم است بر اساس مزیت‌ های تعریف شده اولویت‌ های گردشگری را در تمام شهرستان ‌ها مشخص کند.
تاکنون از ۳۷ منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل در هفت منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل ، برجلو و سقزچی نیر، خیاو تا گردولی مشگین شهر ، فندقلو نمین ، طبیعت سبز پارس سرعین و سد گیلارلو گرمی برای سرمایه گذاری کلان مجوز داده شده است.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** خبرنگار: سیفعلی موسی زاده
۷۱۱۰/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


سرمایه گذاری


اردبیل


گردشگری