اخبار گردشگری

اختصاص ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت پل کوچه کنگاور

به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از این پل تاریخی که بخشدار و جمعی از مسئولان حضور داشتند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آثار ثبت ملی باید به صورت جزئی یا کلی مورد مرمت قرار بگیرند تا از تخریب تدریجی آنها جلوگیری شود.
وی گفت: دیوارهای پل کوچه دچار آسیب شده و ترک های عمیقی بر روی چشمه طاق های آن دیده می شود که نیازمند توجه کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه است.
وی به تردد وسایل نقلیه بر روی پل تاریخی کوچه اشاره کرد و افزود: دستگاههای ذیربط با هم افزایی و همکاری، برای نجات این یادگار دوران صفوی از تردد وسایط نقلیه جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: باید مسیر دسترسی روستا را به مسیری که در فاصله چند صد متری شرق پل قرار دارد، انتقال دهند.
فرماندار کنگاور گفت: دولت تدبیر و امید اقدام های قابل قبولی در حوزه مرمت، نگهداری و بازسازی آثار تاریخی از خود بر جای گذاشته است.
ایزدی در پایان گفت: با توجه به اعتبارات خوبی که امسال به میراث فرهنگی اختصاص داده ایم، باید اداره میراث فرهنگی کنگاور با برنامه ‌ریزی و اولویت‌ بندی، تمام تلاش خود را برای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی ارزشمند این شهرستان به کار ‌گیرد.
پل تاریخی کوچه در هفت کیلومتری شرق شهر کنگاور، در مسیر جاده کنگاور به تویسرکان در روستای کوچه واقع شده که بر روی رودخانه خرم رود در جهت شمال شرقی – جنوب غربی احداث شده است.
متاسفانه کتبیه ای بر روی بنا وجود ندارد تا زمان دقیق آن را مشخص نماید، ولی با توجه به ساختار معماری آن و مقایسه با پلهای صفویه به نظر می رسد این پل نیز در دوره صفویه ساخته شده باشد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
۸۰۶۶/۷۴۴۷ خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی

انتهای پیام /*


اجتماعی


فرماندار کنگاور


علیرضا ایزدی


پل کوچه