اخبار گردشگری, اقامتگاه, بوم گردی

اقامتگاه بوم گردی ادیب گناباد

اقامتگاه بوم گردی ادیب گناباد، در قلب طبیعت بکر و زیبای روستای باستانی ادیب در گناباد واقع شده است. این اقامتگاه که در یک خانه قدیمی روستایی احداث گردیده، فرصت بی نظیری را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا با زندگی سنتی روستاییان آشنا شوند و تجربه‌ای متفاوت از اقامت در روستا داشته باشند. اتاق‌های این اقامتگاه به سبک معماری قدیمی و با استفاده از مصالح بومی و سنتی همچون خشت و گِل ساخته شده‌اند.

 

محوطه داخلی آن نیز فضایی دلباز و سرسبز را با درختان انار، انگور، سیب و گردو برای میهمانان فراهم می‌کند. از امکانات رفاهی این محل می‌توان به سرویس بهداشتی، آشپزخانه مجهز و پارکینگ اشاره کرد. علاوه بر اقامت در این خانه روستایی زیبا، گردشگران می‌توانند با همراهی راهنمایان محلی در جاذبه‌های گردشگری اطراف گناباد گشت و گذار کنند. کویر بی‌نظیر گناباد، باغ‌های انگور و آبشارهای منطقه، از جمله مقاصد طبیعی دیدنی هستند. همچنین بازدید از آثار تاریخی مانند آرامگاه سنایی و امام رضا (ع) بخش دیگری از برنامه سفر شما خواهد بود. اقامت در اقامتگاه بومگردی گلستان ادیب فرصتی استثنایی برای کسانی است که می‌خواهند آرامش و زیبایی طبیعت را تجربه کنند و از نزدیک با فرهنگ و آدا‍ب و رسوم مردم خونگرم این دیار آشنا شوند.

شهرستان گناباد دارای ۲۵۰ اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد ۱۴۲ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده و چهار موزه باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، آب و موزه روستایی زعفران نیز در گناباد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

گناباد در ۲۸۷کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

علیرضا شناسایی، مدیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گناباد، نیز در مراسم افتتاحیه اقامتگاه بوم‌گردی ادیب اظهار کرد: «تاکنون در شهرستان گناباد ۹ مجوز اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده و با توجه به ثبت‌جهانی قنات قصبه گناباد و افزایش چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی ایجاد تأسیسات اقامتی یکی از ضروریات است.»

اقامتگاه بوم‌گردی گلستان ادیب در فصل بهار جشنواره توت و در فصل پاییز جشنواره انار و زعفران را برگزار می‌کند. در این جشنواره افراد محلی می‌توانند محصولات و فرآورده‌های خود را برای گردشگران داخلی و خارجی به فروش بگذارند. اگر به گناباد سفر می‌کنید، این اقامتگاه را برای اقامت چند روزه انتخاب کنید و از زندگی در دل کویر لذت  ببرید.

آدرس : قنات قصبه خراسان رضوی .گناباد . خیابان بهار ٣ پلاك ١٧.

تلفن : ٠٩١٢٧٢٢٠٩٨٤

پیج اینستاگرام بومگردی ادیب گناباد